מהי אוסטיאופתיה

אוסטיאופתיה

אין זה סוד שבשלושה העשורים האחרונים, יותר ויותר אנשים פונים לכיוון של רפואה אלטרנטיבית. בגישות של רפואה זו הם מוצאים פתרונות לא מעטים לבעיות פיזיות ובריאותיות אחרות שהם נאלצים להתמודד איתן. כתוצאה מהתרחבות התופעה, הרי שגם הרופאה הקונבנציונאלית החלה לקבל לתוכה שיטות טיפול אלטרנטיביות שונות. דוגמא טובה לכך היא אוסטיאופתיה.

לא מעט אנשים פונים למומחים באוסטיאופתיה, במקרה והם נאלצים להתמודד עם בעיות בעמוד השדרה ובחלקים אחרים בשלד של הגוף. בין היתר אנחנו יודעים היום שספורטאים רבים מקבלים טיפולים מאוסטיאופתים מומחים, שכן הם מבצעים תנועות שונות ורחבות של הגוף אשר מאלצים אותם לטפל בעצמם בדרכים שונות ומגוונות. חשוב להבהיר שטיפול אוסטיאופתי, נפוץ מאוד במדינות המערב ואנחנו יכולים לראות מרכזים ומטפלים בתחום בארה"ב, קנדה, ומערב אירופה.

מה זו רפואה אוסטאופתית

מדובר ברפואה המשלבת טיפולים ידניים על ידי המומחה אשר מאבחן את מקור הבעיה, באמצעות מציאת הקשר בין חלקים שונים של מערכת השרירים והעצמות וכן בין המפרקים. בטיפול משלב המומחה אלמנטים שונים של מגע ועבודת ידיים על גבי עמוד השדרה והמפרקים. כמו כן הוא משתמש במכשירים שונים על מנת להקל על הכאב ברמות שונות.

בין היתר, טיפול אוסטאופתי מתעסק בפריצת דיסק, כאבי גב, כאבי צוואר, וכן בכאבי מפרקים. מטרת הטיפול היא למנוע כאבים בהווה אך גם למנוע כאבים עתידיים, הן במקורות כאב ישנים וחדשים. הרעיון הוא לאפשר לגוף ליצור מנעד רחב של תנועה, כך שהמטופל יוכל לנוע בקלות, מה שיחזיר אותה במהרה אל תפקוד חיים רגיל, הן בחייו האישיים והן בעבודה.

כשאנחנו בוחנים את עצמנו לאורך היום, אנחנו יכולים לראות שאנחנו עושים לא מעט תנועות, בלעדיהן אנחנו לא יכולים לתפקד, מן הסתם. לכן כאשר חלק מסוים מהגוף שלנו כואב ואנחנו לא יכולים לבצע את אותן תנועות, הרי שאנחנו נמצאים בבעיה. טיפול אוסטיאופתיה יכול למנוע כאב שכזה וכן ללמד ולהרגיל אותנו לנוע בצורה טובה. זה נכון לגבי תנועה של הידיים, גב, ברכיים, ורגליים.

לא במקרה ספורטאים, מקצועיים וחובבים, מתעסקים הרבה מאוד עם טיפולי אוסטיאופתיה, מאחר וכל הפעילות שלהם מורכבת מתנועות גוף שונות. חשוב להדגיש שלא רק הם עוברים טיפולים כאלה באופן תדיר אלא גם רקדנים, שחקנים, אמנים ועוד. עצם העובדה שמדובר בטיפול נטול תרופות, טבעי לחלוטין, מקל גם על עצם העובדה שאנשים מוכנים להשתמש בו וגם על אחוז ההצלחה הגבוה שלו לאורך זמן.

ביטוח בריאות בעיות רפואיות בריאות הנפש דיאטה ותזונה הריון וילדים וטרינר כושר וספורט כללי לימודי רפואה מוצרי רפואה ובריאות רפואה אסתטית רפואה כירורגית ופנימית רפואה משלימה רפואת עיניים רפואת שיניים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
צמחים שכדאי לגדל בבית
אנחנו לא חייבים גינה בשביל ליהנות מצמחים בבית, אנחנו בטח לא חייבים להיות גננים בשביל ליהנות מצמחייה...
קרא עוד »
נוב 22, 2017
השתלת שיניים בראשון לציון
בעבר כשהיינו מבקרים את סבא וסבתא תמיד היינו נתקלים בכוס המים אשר ניצבת על השידה ליד המיטה, הכוס אשר...
קרא עוד »
ינו 15, 2018
טיפול רגשי קבוצתי – איך זה עובד?
רבים הילדים בגילאים שונים שזקוקים לטיפול בשיפור המיומנויות החברתיות שלהם. ילדים אלה הינם ילדים...
קרא עוד »
מאי 18, 2017