ויטמין B12 ולמה הוא חשוב

ויטמין B12

כידוע, כל אדם צריך לצרוך מספר ויטמינים על מנת לחזק את המערכת החיסונית שלו, לשמור על גוף בריא וחזק, וכן בשביל להימנע ממחלות שונות. אחד מהויטמינים האלה הוא ויטמין B12.

ויטמין זה אחראי על ייצור תאים חדשים בגוף ובפרט על ייצור כדוריות דם אדומות. במקרה ואנחנו לא צורכים ויטמין B12 אנחנו עלולים למצוא את עצמנו מתמודדים עם מצבים קיצוניים של עייפות, חולשה, סחרחורות, לחץ דם נמוך, אנמיה, וכן עם מצבים כגון דיכאון, השמנה, התעלפויות, מצבי מתח, חרדות ועוד. במקרים קיצוניים אך מוכרים חסרון בויטמין זה יכול להוביל למחלות לב וכלי דם, מחלות אחרות כגון טרשת עורקים, ALS, אלצהיימר, טרשת נפוצה ועוד.

אנשים שאינם צורכים בשר, דגים, ביצים, ומוצרי חלב עלולים למצוא את עצמם במחסור של ויטמין B12, זו הסיבה שלרוב מי שמתמודד עם בעיה זו הם צמחוניים וטבעונים. כמו כן, אנשים שיש להם מחלות מעיים אף הם מתמודדים עם מחסור זה וכן נשים שנוטלות גלולות למניעת הריון.

אנחנו יכולים להיות מודעים לעובדה שחסר לנו ויטמין B12 כאשר הדבר מתגלה בבדיקת דם או כאשר אנחנו מרגישים שאנחנו חווים תופעה מסוימת שהיא לא מוכרת לנו ולא חווינו אותה בעבר, אז באמצעות בדיקות דם נוכל לגלות האם אכן מדובר במחסור של ויטמין זה. בשביל להתמודד עם מחסור זה, הפתרון הפשוט והנכון הוא לשמור על תזונה נכונה, מאחר, כפי שציינו, מדובר במאכלים שאנשים צמחוניים או טבעונים לא צורכים, הרי שהם נדרשים לצרוך את הויטמין בעזרת תוספי תזונה שמכילים אותו.

בעולם הויטמינים ידועים מספר סוגים של ויטמין B12, זו גם הסיבה שבבתי מרקחת וחנויות טבע אנחנו נמצא כמה סוגים של ויטמינים אלו, כולל ויטמנים סינתטיים שאינם מוכרים בטבע וכן ויטמינים טבעיים אשר מופקים מחומרים של הויטמין בטבע. הטענה היא שעדיף להשתמש בחומרים הטבעיים, עם זאת יש מקרים בהם כן מומלץ להשתמש בחומר הסינתטי. זאת כמובן בהתאם להמלצת רופא.

כאמור, ניתן למצוא תוסף תזונה בדמות ויטמין B12 בבתי מרקחת וחנויות טבע, השימוש בו צריך להתבצע בהתאם לעצת הרופאים או תזונאים מקצועיים. יש לצרוך אותו בכמות הנכונה וכן לבחור את הסוג שמתאים לכם. יש לציין שניתן למצוא את התוסף הן בדמות כדורים והן בדמות טבליות מציצה, אתם צריכים לבחור מה מתאים לכן ומה הדרך היעילה ביותר לספיגת הויטמין בגוף על מנת להתגבר על המחסור שלו.

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך:
אצה כחולה ירוקה – כל היתרונות
8 סיבות להתחיל לשתות מיץ עשב חיטה

ביטוח בריאות בעיות רפואיות בריאות הנפש דיאטה ותזונה הריון וילדים וטרינר כושר וספורט כללי לימודי רפואה מוצרי רפואה ובריאות רפואה אסתטית רפואה כירורגית ופנימית רפואה משלימה רפואת עיניים רפואת שיניים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
קרטוקונוס תסמינים ודרכי טיפול
קרטוקונוס היא הפרעת עיניים מתקדמת המאופיינת בהידללות ובליטה של הקרנית, מה שמוביל לעיוותים ולליקויים...
קרא עוד »
יונ 27, 2023
אמיר פרלמן: יתרונות שיטת צ'י קונג
בכל הנוגע לאימון בשם: צי קונג,  רבים כבר יודעים כי אימון מסוג זה טומן באמתחתו מגוון יתרונות בזמן שרבים...
קרא עוד »
ספט 20, 2018
פסים למניעת החלקה
בלא מעט מבנים, בין אם אלה מבנים ציבוריים, מסחריים, מבני חינוך, מבני בריאות ומבנים אחרים, אנחנו יכולים...
קרא עוד »
פבר 14, 2018