טיפול בכאבים אקוטיים

כאבים אקוטיים

כאב זוהי תחושה של חוסר נוחות במידות שונות, תחושה של כאב שונה מאוד מאדם לאדם כאשר הבסיס הפיזיולוגי הגורם לכאב כן דומה אצל כל אחד, כאב אקוטי מציין בדרך כלל תסמין קשה או מחלה בעלת תסמינים קשים וכאב עז אך שנמשכים זמן קצר.

כיצד מרגישים כאב?

הכאב זה בעצם תחושה עצבית העוברת על ידי עצבים ומעבירים עצביים שכאשר הם מגיעים אל קליפת המוח שם מעובדים ההיבטים השונים של הכאב מבחינה רגשית, מבחינת זמן, מיקום הכאב והאופי של הכאב.

איך אומדים את רמת הכאב?

קשה מאוד לאמוד את רמת הכאב המשודרת אל המח, ולכן נעזרים היום בסולם כאב דמיוני או ויזואלי ומבקשים מהחולה למספר ולדרג את רמת הכאב אותו הוא חש, וזה איכשהו מסייע במעקב אחר התהליך אותו הוא עובר ועל ההחלמה.

מה עושים כשכואב?

כאשר מדובר בכאבים אורתופדיים ניתן להיעזר באביזרים שונים הכוללים חימום של המקום הכואב, אם זה בג'קוזי או בקומפרסים וכדומה. כמובן שישנם גם התרופות השונות העשויות לעזור ולשכך את הכאב במעט או בהרבה. יש את משפחת הפראצטאמול, אקמול וכדומה, כשזה לא מספיק ישנם התרופות הנוגדות דלקת ממשפחת האיבופרופן, במקרים של כאב אקוטי קיימים תרופות חריפות יותר הניתנות על ידי הרופא.

הטיפול בכאב אקוטי מעבר לתרופות:

כאשר האדם סובל מכאב אקוטי וניסה להיעזר במשככי כאבים אך הם לא כל כך הועילו לו, כדאי לפנות לרופא המשפחה ולברר על אפשרות של קבלת טיפול במרפאת כאב. הרופא ימליץ או על אורתופד או פיזיותרפיסט, ויכול להיות שהוא ימליץ על כירופרקט או אוסטיאופט כדרך טיפול בכאבים אקוטיים.

וננסה לעשות לכם קצת סדר במונחים השונים:

כירופרקטיקה-טיפול של כירופרקט הוא בדרך כלל טיפול ישיר עם טיפול במפרקים של עמוד השדרה.

אוסטאופתיה- גישה זו מבוססת יותר על הנעה מתיחות איטיות לחיצות או שימוש בדרכים שונות להפעלת המפרקים והשרירים.

פיזיותרפיה- הטיפול הפיזיותרפי מתמקד בהחזרה של יכולת התנועה על ידי הפעלת שרירי הגוף, בדרך של תרגול שנועדים לחזק את השרירים ולתמוך בעמוד השדרה.

וכמו שאתם כבר יודעים, עם הגוף לא משחקים, במקרים של כאב אקוטי וצורך בטיפול בכאב יש לפנות למומחים באמת בנושא, לא כל אחד שעשה קורס בכירופרקטיקה הוא אכן כתובת לטיפול, לפעמים הנזק שהשרלטנים יוצרים גרוע הרבה יותר מהכאב המקורי, לכן שימרו על עצמכם ובררו היטב מי המטפל כמה הוא מוסמך, מה הניסיון שהוא צבר בתחום, והאם הוא אמין.

ביטוח בריאות בעיות רפואיות בריאות הנפש דיאטה ותזונה הריון וילדים וטרינר כושר וספורט כללי לימודי רפואה מוצרי רפואה ובריאות רפואה אסתטית רפואה כירורגית ופנימית רפואה משלימה רפואת עיניים רפואת שיניים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
החלמה מניתוח אף – מה אנחנו צריכים לדעת על תקופת ההחלמה
ישנם ניתוחים, שמחייבים אותנו לתקופת החלמה ארוכה. בין אם זה בבית החולים עצמו ובין אם זה בבית. מדובר על...
קרא עוד »
מאי 28, 2020
למה כדאי להתחיל בספורט כבר בגיל צעיר?
למרות שהעידן שבו אנחנו חיים הוא עידן תחרותי ביותר ואי אפשר להתעלם מהרצון של כולנו להצליח מבחינה...
קרא עוד »
מרץ 07, 2017
כל מה שאתם צריכים לדעת על טיפול שיניים בירושלים
כאשר מדובר על טיפול שיניים בירושלים, אנשים רבים חוטפים פיק ברכיים. בעבר כל התחום של רפואת השיניים...
קרא עוד »
אוג 25, 2019