ד"ר קליין: חלומות מפלסטיק – שינוי דרמטי במציאות

מכשיר להסרת שיער

גם כיום, כשניתוחים פלסטיים הם כבר חלק בלתי נפרד מההוויה האנושית – ולראיה, בארה"ב לבדה מתבצעים מדי שנה כ-1.8 מיליון ניתוחים שמטרתם שיפור האסתטיקה – עדיין הציבור הרחב מתייחס באמביוולנטיות מסוימת אל ההליכים הכירורגיים (שהשתכללו פלאים מאז רופאים החלו להגדיל חזה, לשפץ אף, למתוח בטן וכו') ואל בני האדם הרבים, גברים ונשים, שעוברים את הניתוחים.

אחת הדרכים לפוגג את הרתיעה המסוימת שעדיין מעוררים אותם ניתוחים פלסטיים היא באמצעות חשיפת התהליך כולו, כולל הצצה אל פנים חדר הניתוח ולא פחות חשוב, אל מעמקי הנפש של המנותחים והמנותחות – באופן לא מפתיע בצעד חדשני זה מעורב ד"ר דב קליין, מי שנחשב לבכיר המנתחים הפלסטיים בישראל ושלזכותו נזקפות גם לא מעט המצאות ופטנטים בתחום הרפואה.

אל ד"ר קליין חברה היוצרת הדוקומנטרית המוערכת עידית אברהמי, והתוכנית המתעדת מספר מטופלים בדרך אל הניתוח הנחשק ולאחריו – "חלומות מפלסטיק" שמה – עלתה לאוויר בשנת 2012. נכון ל-2015 שודרו 4 עונות של "חלומות מפלסטיק" בערוץ הוט בידור ישראלי, וסיפקו לצופים מבט נרחב ומעמיק גם יחד אל החלומות – ואל המימוש של אותם חלומות.

"הרופא של הסלבס"

לא בכדי נבחרה המרפאה של ד"ר קליין כלוקיישן שבו יתנהלו צילומי הסדרה המרתקת לאורך כל עונותיה, שכן מדובר במי שהוכתר זה מכבר כ"רופא של הסלבס" – ואכן ד"ר דב קליין, שפועלו הרפואי רחב היקף במיוחד, התפרסם בעיקר כמי שמגדיל חזה לסלבריטאיות ובאופן כללי משדרג את האסתטיקה של המפורסמים והמפורסמות.

בין הכוכבים שמגע ידיו המקצועי והמיומן של ד"ר קליין שיפר את מראם: נטלי דדון, מלכת היופי לשעבר מירי דריקס, הדוגמנית חני פרי, הרקדן קלוד דדיה, הדוגמנית אסתי ממו ועוד.

באופן טבעי גם ב"חלומות מפלסטיק", לצד מטופלים ומטופלות שאינם מוכרים לציבור הרחב, הופיעו גם דמויות ידועות – למשל השחקנית עמנואל הורי והזמרת זהבה בן.

ביקורות מפרגנות

לא רק הצופים נהנו מ-4 עונות הסדרה, ולא רק קברניטי "הוט" שם כאמור היא שודרה יצאו שבעי רצון מהתוצאה: גם הביקורות פרגנו מאוד ל"חלומות מפלסטיק" – יש שיגידו באופן מעט מפתיע, ואולי בעצם לא, שהרי תיעוד המין האנושי, כשהוא מבוצע בעיניים לא שיפוטיות, מניב תמיד חוויה מרתקת.

בפרט משכו את תשומת הלב ההתלבטויות האמיתיות, והעמוקות, של מי שחלמו על ניתוח פלסטי אולם במקביל גם חששו לעבור את ההליך הכירורגי כמו גם לא היו משוכנעים כי אכן הוא ישדרג את חייהם. התלבטויות אלה היטיבו להמחיש את ה"אני מאמין" של ד"ר קליין שביחד עם אשתו צ'ינסיה, המהווה עזר כנגדו במרפאה ולאורך כל דרכו המקצועית מאז הכירו במהלך לימודי הרפואה באיטליה, בוחן בקפידה כל מועמד/ת לניתוח פלסטי ורק כשהם משוכנעים כי אכן תצמח למטופל/ת תועלת אמיתית מההליך הכירורגי הם נותנים אור ירוק לתהליך כולו. לדבריו של ד"ר קליין מטופלים ומטופלות רבים ורבות מסורבים ומסורבות, שכן הוא מעריך – וזאת על סמך ניסיון עשיר – כי המצוקות המלוות את חייהם לא ייעלמו בעקבות הניתוח הפלסטי בו הם חושקים.

ביטוח בריאות בעיות רפואיות בריאות הנפש דיאטה ותזונה הריון וילדים וטרינר כושר וספורט כללי לימודי רפואה מוצרי רפואה ובריאות רפואה אסתטית רפואה כירורגית ופנימית רפואה משלימה רפואת עיניים רפואת שיניים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
סוגי בדים ואיך הם משפיעים על השינה שלנו?
מאז שהאדם הרכיב לעצמו מיטה נוחה עם מזרן, כך החלו לייצר ולשווק מצעים נעימים אשר שומרים על המזרן...
קרא עוד »
מרץ 04, 2019
קרע רצועה צולבת אחורית (PCL)
קרע רצועה צולבת אחורית  (PCL) בכל אחת מהברכיים מצויות צמד רצועות צלובות (רצועה קדמית ורצועה אחורית)...
קרא עוד »
אפר 29, 2022
יוגה בבית מה צריך לדעת
היוגה היום נחשבת שלאחת הפעילויות הגופניות הפופולריות ביותר והפכה נגישה עבור לא מעט שכבות באוכלוסייה...
קרא עוד »
דצמ 28, 2021