החשיבות של ניקוי וחיטוי מאגרי מים, ומה הקשר לבריאות שלנו?

ניקוי מאגרי מים

לא אחת אנחנו שומעים בחדשות על כך שיש צורך להפסיק לשתות מי ברז כתוצאה מזיהומים ולכלוכים שונים. אלה נובעים כתוצאה מכך שמאגרי המים או הצנרות שלהם לא נוקו בצורה מספקת, מה שגרם לנזק למים, דבר שעם הזמן אילץ את כל מי שהשתמש במאגרי המים בצורה ישירה או עקיפה, להפסיק להשתמש בו עד שהדבר יטופל.

על מנת להימנע ממצב זה, אין ברירה אלא לעשות ניקוי וחיטוי של מאגרי מים. הליך זה צריך להתבצע על ידי אנשי מקצוע ובכלים המקצועיים הטובים ביותר שיש. רק הליך של ניקוי וחיטוי מאגרי המים יאפשרו למאגרים לעבוד כמו שצריך.

צריך להבין, הניקוי והחיטוי חייבים להתבצע בהליך כזה ועוד במאגרים מסיבות שונות. ראשית, לא ניתן לעשות רק הליך של ניקוי מאחר וזה לא ימנע מהמצב לחזור לקדמותו. לכן יש צורך לבצע גם הליך של חיטוי גם אם זה אומר שהמאגר יהיה סגור למספר ימים. בסופו של דבר זה מתבקש.

שנית, יש לבצע את הניקוי לא רק במאגר אלא גם בצנרת ומעבר לכך. מאחר וייתכן מאוד שהבעיה לא נמצאת באופן ספציפי במאגר אלא במקומות נוספים. לכן מומלץ לבצע בדיקה מקיפה וכן ניקוי וחיטוי באופן מקיף בכל המקומות.

יש לזכור, ככל שנעשה תהליך חיטוי וניקוי ארוכים וקפדניים יותר, כך הסיכוי שהמים יהיו מזוהמים או שמקומות בהם המים עוברים יהיו מזוהמים, יהיה נמוך יותר. מן הסתם אם לא יהיה זיהום, אז יהיה הרבה יותר בריא להשתמש במים, הן לצורכי שתייה, השקיה, או לכל שימוש אחר.

בין היתר תהליך הניקוי והחיטוי כולל הליכים של ריקון המים מהמאגרים, הסרת לכלוך אשר נדבק במאגרים, חיטוי הצנרות, בדיקה מדוקדקת של כל הצנרת והאינסטלציה במקום, כמו כן לוקחים דגימות של מים לבדיקה בשביל לאבחן את מצב, הדגימה נשלחת לפני שהמים מרוקנים מהמאגרים בשביל לבדוק מה פשר הזיהום ואחרי שהמאגר עובר חיטוי בשביל לבחון האם עדין קיים זיהום.

החשיבות של התהליכים הנ"ל היא מאוד גדולה. אם בטעות מחליטים לעבור על שלב מסוים, הרי שעלולים לגלות שהמאגר מים לא התנקה כמו שצריך או לחילופין, לא נדע כיצד להתמודד עם הלכלוך הקיים במאגר להבא. חשוב מאוד שיהיה תיעוד של כל התהליך בשביל שנדע בדיוק מה קרה ומה נגרם למאגר, מה הוביל לכך שיהיה מזוהם וכיצד ניתן להתמודד עם זה בעתיד, ככל שנתמודד עם זה בצורה נכונה יותר, כך נמנע ממצבים כאלה לחזור על עצמם.

 

ביטוח בריאות בעיות רפואיות בריאות הנפש דיאטה ותזונה הריון וילדים וטרינר כושר וספורט כללי לימודי רפואה מוצרי רפואה ובריאות רפואה אסתטית רפואה כירורגית ופנימית רפואה משלימה רפואת עיניים רפואת שיניים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
חניכיים נפוחות – למה זה כזה קריטי לטפל בהן ובהקדם?
חניכיים נפוחות הן סימפטום שכיח של דלקת חניכיים, שהיא מחלה הנגרמת על ידי חיידקים החיים ברקמת החניכיים....
קרא עוד »
מאי 11, 2023
חקור את התענוגות הנסתרים של מרכזי תה יוקרתיים
בעולם התה קיים תחום של שפע שאין שני לו, שבו הפעולה הפשוטה של לגימת תה הופכת לחוויה מעולה. כמומחה בתחום,...
קרא עוד »
דצמ 12, 2023
מה ההבדל בין חיפוש זרע לבדיקת זרע?
בעבר נעשתה בדיקה לקביעת רמת ריכוז הזרע. על מנת לקבל תוצאה מדויקת, גבר יצטרך ללחוץ את אשכיו על מנת...
קרא עוד »
יול 02, 2022