מבוא להרכבת ירקות

עשב חיטה

בשנים האחרונות עם התפתחות הטכנולוגיה, החלה להיכנס טכניקה חדשה בחקלאות המודרנית שהיא הרכבת הירקות.

הרכבת ירקות (Vegetables Grafting) הינה פעולה אגרו טכנית אשר נועדה לחבר בין שני צמחים ו\או ירקות שונים.

היתרון העיקרי נכון להיום הוא חיזוק צמחים בעלי שורש חלש על ידי הכלאתם עם צמח בעלי שורש חזק יותר, כדי להתגבר על תנאי הקרקע ולמנוע תחלואה.

בארץ עד כה, לא נזקקו להרכבת ירקות מכיוון שמניעת התחלואה נעשתה על ידי כימיקלים שונים (כגון מתיל ברומיד) אשר יעילים וזולים יותר. אך בשנים האחרונות הוחלט להמעיט בשימוש הכימיקלים ואף להוציא משימוש את מתיל ברומיד, ממניעים אקולוגיים.

 

ניתן להרכיב ירקות וצמחים שונים זה מזה אך עד גבול מסוים. ישנם צמחים אשר שונים מדי מבחינה בוטנית ולא מצליחים להתאחות בעת הרכבתם יחד, או שמצליחים להתאחות וכעבור זמן מסוים נוצרות בעיות אחרות.

במידה והשוני הבוטני הוא מזערי והצמחים הם מאותה משפחה, ברוב המקרים ניתן ליצור הרכבת ירקות טובה.

במהלך פעולה אגרו טכנית אשר מחברת בין מערכת שורשים של צמח מסוים (כנה) (רוכב), אין לכנה השפעה כלל על המטען הגנטי של הירקות המורכבים ותכונותיהם תואמות לאלו שהיו לרוכב לפני ההרכבה.

הרכבת הצמחים מתבצעת בנפרד מהקרקע. מהדקים את שני החלקים יחד בעזרת קליפסים מיוחדים ומנסים לתת להם להשתרש מחדש יחדיו.

 

בזכות הכרת פעולה זו וחשיבותה הרבה, ישנם אנשים רבים אשר לוקחים על עצמם את מלאכת הרכבת הירקות ומנסים ליצור בעצמם זנים חדשים. הרכבה זו אינה פשוטה, דרוש ידע רב, נסיון והרכבה עלולה לקחת זמן- וגם זאת במידה ואכן היא תצליח.

 

השימוש בטכניקת ההרכבה יכולה בעוד מס' שנים להוות ערך מוסף לקולינריה בכלל ולירקות בפרט, יהיה ניתן ליצור ירקות בעלי צורות שונות, טעמים שונים ואולי אף ליצור זנים חדשים אשר יכילו מס' הרכבות יחד.

עם התרחבות המודעות להרכבה וצבירת נסיון בה, יהיה ניתן לחזק את השורשים שיהיו מספיק חסינים מהתחלואות השונות, דבר שאולי יעזור בהוצאה מכלל שימוש חלק מהכימיקלים השונים אשר נמצאים בירקות ונוכל ליהנות מירקות בריאים יותר וטעימים יותר.

ביטוח בריאות בעיות רפואיות בריאות הנפש דיאטה ותזונה הריון וילדים וטרינר כושר וספורט כללי לימודי רפואה מוצרי רפואה ובריאות רפואה אסתטית רפואה כירורגית ופנימית רפואה משלימה רפואת עיניים רפואת שיניים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
מה זה אימון תזונתי?
רוב האנשים מעידים על כך שאפילו אם הם אוהבים את היופי שלהם, הם עדיין היו משנים משהו בגוף. בדרך כלל הדבר...
קרא עוד »
מאי 16, 2017
טיפולים מוכחים להפסקת הרטבה בלילה
הרטבת לילה... תופעה מביכה, תופעה מלחיצה ותופעה בעלת ניחוח ממש לא נעים ולא סימפטי. ועדיין לא התייחסנו...
קרא עוד »
דצמ 27, 2019
רופא שיניים לילדים: מתי מתחילים בדיקות שיניים
בכל הנוגע לילדים שלנו, אנו כבר יודעים כי אחד הדברים שמפחידים ילדים במיוחד הוא ביקור אצל רופא שיניים....
קרא עוד »
אוג 02, 2018