מהי בעצם פיגמנטציה בעור וכיצד מתמודדים עם זה?

מיצוק עור הפנים

פיגמנטציה זהו שם כולל לכתמים שונים על העור, אך בניגוד למה שרבים חושבים לא מדובר רק על עור הפנים. הכתמים הללו יכולים להופיע באזורים שונים וחשוב לציין שגם הסיבות להופעת כתמי הפיגמנטציה רבות:

  • שינויים הורמונאליים: בשלבים מסוים של החיים יכולים להיות מורגשים שינויים הורמונאליים בגוף כמו בתקופת ההיריון, דבר שיכול להוביל לפיגמנטציה באזורים שונים בגוף.
  • נטייה גנטית: בהרבה מהמקרים כשאחד מההורים, או שניהם, סובלים מבעיות של כתמי פיגמנטציה זה עלול לעבור גם לילדים.
  • חשיפה לשמש: ככל שהחשיפה לשמש ולקרני הUV שלה גדלה כך הסיכוי לראות כתמי פיגמנטציה גדל גם הוא.

ברוב המקרים פיגמנטציה בעור באה לידי ביטוי בצורת כתמים כהים בצורות שונות ומגוונות על עור הפנים, כך שצריך להיות מודעים לכך ומומלץ ביותר לבדוק את המצב.

איך מתמודדים עם הבעיה?

רוב האנשים שסובלים מתופעה של פיגמנטציה בעור מתקשים להשלים איתה, ובמיוחד אם הם לא נולדו עם הבעיה אלא התחילו לחוש בה ככל שהם התבגרו. חשוב לדעת שאכן אחוזים ניכרים מהאוכלוסייה סובלים מהתופעה הזאת ולכן ברור שיש גם לא מעט פתרונות שמוצעים בימינו. אחת מהאופציות הטובות ביותר היא לנסות להשתמש בתכשירים שונים, כי התכשירים המתקדמים יכולים לפתור את הבעיה.

ציפיות ריאליות

רגע לפני שאתם רצים לקנות את התכשירים היקרים ביותר שמבטיחים לכם להעלים לחלוטין את כתמי הפיגמנטציה, כדאי יהיה לשים לב לכך שלא תמיד התוצאה תהייה מושלמת. זה מאוד תלוי בחומרת הבעיה וגם, כמובן, בסוג התכשירים שאתם קונים. לעיתים שווה להשקיע קצת יותר ולקנות תכשירים יקרים כי זו הדרך שתוביל בסופו של דבר לתוצאות הכי טובות שאפשר. שווה להשקיע ולנסות להתמודד עם הבעיה כי זה ישנה אם את הרגשתם הפנימית.

 

ביטוח בריאות בעיות רפואיות בריאות הנפש דיאטה ותזונה הריון וילדים וטרינר כושר וספורט כללי לימודי רפואה מוצרי רפואה ובריאות רפואה אסתטית רפואה כירורגית ופנימית רפואה משלימה רפואת עיניים רפואת שיניים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
האם באמת כלים חד פעמיים מסוכנים לנו?
עד לפני כמה שנים השימוש בכלים חד פעמיים היה נפוץ מאוד. אנשים קנו כלים חד פעמיים לא רק לאירועים מיוחדים...
קרא עוד »
ינו 18, 2022
על מי מוטלת האחריות על פגיעה ברחוב?
לא הרבה יודעים אך אם נפצעתם באמצע הרחוב, ללא שום קשר לגורם כלשהו, תוכלו לתבוע את העירייה. כך כמובן גם...
קרא עוד »
מרץ 16, 2020
מהי פסיכואנליזה
פסיכואנליזה הינה תאוריית אישיות המבוססת על התגליות של פרויד ועל התגליות של תלמידיו וממשיכי דרכו....
קרא עוד »
יול 05, 2020