האם יש קשר בין ספירולינה וכאבי ראש?

אלופציה אראטה

אחוז גבוה מהאוכלוסיה חווה סוג כזה או אחר של כאב ראש לפחות פעם בכמה חודשים. יש אנשים שצריכים להתמודד עם כאבי ראש כמעט בכל יום, אחת מתופעות הלוואי הקשות ביותר אשר פוגעות בצורה ניכרת באורח ובאיכות החיים אצל אנשים רבים. קיימים סוגים רבים של כאבי ראש אך למעשה אלה שסופגים את הכאב באמת הם הסינוסים, כלי הדם והקרקפת.

כאבי ראש מסוגים מסוימים גורמים גם לתחושת עייפות קשה, קושי בראייה, תחושה של בחילה או כאב בטן ולעתים מתפתחים להתקפי מיגרנה קשים. מחקרים רבים מראים כי יש קשר חד בין תזונה שאינה נכונה לבין הופעה של כאבי ראש, מחסור בפעילות גופנית ושינה שאינה איכותית. בנוסף כאבי ראש מופיעים כתוצאה מלחצים מתחים, דלקות, אלרגיות, שפעת ועוד.

בכדי לטפל בכאב הראש הזמני או המתמשך, חשוב לבצע אבחנה אצל נוירולוג מומחה, בכדי לדעת כיצד לטפל בו. בחלק מהמקרים, הימנעות ממזונות כמו לקטוז, מונוסודיום גלוטמט, סויה, גבינות שמנות, קפאין ויין אדום יכולה לסייע לטיפול ולהפחתה ניכרת בכאבי ראש ספציפיים. אצת הספירולינה אשר נמצאת תחת קטגוריה של מזונות הסופר פוד, מסייעת בצורה משמעותית בהפחתה של כאבי ראש עוצמתיים ואף מקלה בתופעות לוואי המתלוות למיגרנות ולכאבי ראש. ההרכב התזונתי של הספירולינה מעכב את התעצמותו של כאב הראש זאת משום שהספרולינה נחשבת לבעלת יכולות אנטי דלקתיות המעכבת רכיבים מייצרי דלקת. מחקרים מראים, כי טיפול במיגרנות ובכאבי ראש באמצעות צריכה של ויטמינים ומינרלים מקבוצת B2,B6 ומגנזיום מסייע להפחית התפתחות של כאב ותופעות לוואי נוספות המתלוות אליו.

מה יש באצת הספירולינה שמסייע להיפטר מכאבי הראש?

למעשה, צריכה של מזונות מקבוצת הסופר פוד, ידועה כבר שנים במקומות ספציפיים בעולם כמו סין, הודו, אינדונזיה ואוסטרליה בטיפול במחלות ובתופעות לוואי שונות ומגוונות. ספירולינה היא אחד מהמזונות העשירים ביותר במינרלים ובויטמינים שיצר עבורנו הטבע. צריכה שלה היא נטולת תופעות לוואי ואף מסייעת להקטין ולהפחית בצורה ניכרת התקפים המלווים במיגרנות ובכאבי ראש חריגים.

  • מגנזיום- מינרל שתפקידו בין השאר להרפות את השרירים ואת כלי הדם ונחשב למתווך חשוב התומך בפעילותה של מערכת העצבים. הכמויות האופטימליות של מגנזיום, אותה מכיל אצת הספירולינה מסייעות להפחית כאבי ראש והתקפים מיגרנתיים.
  • ויטמין B2 וויטמין B6- כאמור שני ויטמינים אלה, הנמצאים בהרכב התזונתי של האצה, מסייעים להפחית כאבי ראש ואת תופעות הלוואי המתפתחות כתוצאה מהם. לויטמינים מקבוצת B, יש השפעה מרגיעה ומאזנת על מערכת העצבים כולה.

אולי יעניין אתכם גם – האם מומלץ לצרוך ספירולינה בהנקה?

ביטוח בריאות בעיות רפואיות בריאות הנפש דיאטה ותזונה הריון וילדים וטרינר כושר וספורט כללי לימודי רפואה מוצרי רפואה ובריאות רפואה אסתטית רפואה כירורגית ופנימית רפואה משלימה רפואת עיניים רפואת שיניים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
עובדות חיוניות על עזרים רפואיים: מה שאתה צריך לדעת
לעלות, קיימת תוכנית סיוע רפואית אמינה חשובה יותר מאי פעם. זה מבטיח שאתה יכול לגשת לטיפול הטוב ביותר...
קרא עוד »
אפר 19, 2024
פנים רגועות עם הזרקת בוטוקס
בשנות הששים של המאה הקודמת נהגה מלכת היופי הטבעי, קלייר מקסוול, להלך עם נייר דבק בין גבותיה כדי להפסיק...
קרא עוד »
ינו 13, 2013
חשיפת היתרונות הנסתרים של בחירת מומחה עמוד השדרה הנכון
בכל הנוגע לבריאות עמוד השדרה, ההימור גבוה ככל שעמוד השדרה הוא מרכזי בתפקוד הגוף שלנו. עם זאת, מעבר...
קרא עוד »
נוב 20, 2023