האם כורכומין יכול לסייע במקרה של דלקת פרקים?

כורכומין

דלקת פרקים היא תופעה לא נעימה אשר במצבים מסוימים עלולה להיחשב כמחלה כרונית. הטיפול בדלקות פרקים עשוי להיות מלווה בתופעות לוואי, אך צריכה קבועה של כורכומין בזמן הטיפול ולמניעת הדלקת מסייעת באופן ניכר להפחתה בכאבים ובנפיחות המלוות אותה. כורכומין לטיפול בדלקות פרקים מסייע להפחית את תופעות הלוואי כתוצאה מהדלקת או מהטיפול, מסייע לעצור את ההתפחות של הדלקת עד לכדי העלמה של הכאב. יש סוגים שונים של דלקות פרקים המתפרצות כחוסר איזון בין הבנייה של הסחוס לבין פירוקו. ככל שמתבגרים ייצור הקולגן נחלש, הגוף מתקשה לשקם את הרקמות וכך נוצר נזק. הכאב בעקבות דלקות פרקים בדרך כלל מתמקד באזור שורש כף היד, הברכיים המרפקים ולעיתים גם בגב. דלקת היא למעשה תגובת הגנה של המערכת החיסונית למצבים כמו פציעות, מאמץ יתר, או גורם זר שחודר לגוף. התהליך הדלקתי הוא חלק מתהליך הריפוי של הגוף וזמן הריפוי משתנה בהתאם לגיל ומשתנים רבים נוספים. דלקת פרקים כרונית היא סימן לשיבוש בתפקוד של איברים ספציפיים בגוף והיא עלולה לגרום לסיבוכים ולהיחלשות מוגברת של המערכות בגוף. מחקרים רבים הוכיחו כי חומר הכורכומין הנמצא בתבלין הכורכום מעקב את היווצרות תהליך הדלקת ואף מפחית בכאבים המלווים דלקות פרקים שונות.

כיצד כורכומין מאפשר מניעה וטיפול בדלקות פרקים

  • כורכומין מחזק את התנגדותו של הגוף וכך מאפש למנוע היווצרות של דלקות פרקים והתפחות שלהן.
  • כורכומין הוא חומר חזק ועוצמתי אשר מעכב ובולם את ההתפחות של דלקת פרקים שכבר קיימת בגוף.
  • כורכומין נטול תופעות לוואי בשונה מתרופות אחרות המטפלות בדלקות פרקים.

דלקת מפרקים שגרונית

מדובר במחלה דלקתית אשר גורמת לכאבים חדים, נפיחות של המפרקים השונים ובמקרים חריגים גם לאובדן תפקוד חלקי או מלא של מפרקים. המחלה נוטה להתפרץ מגיל 40 ומעלה. הרפואה לא מצאה תרופה אשר מעלימה את המחלה לחלוטין. מחקרים רבים מראים כי כורכומין מקל במצבים של דלקת מפרקים שגרונית, מפחית את רמת הנפיחות ואת הנוקשות במפרקים.

לסיכום, כורכומין נחשב לחומר נוגד חמצון חזק ביותר ולכן הוא מונע ומטפל במחלות מעיים דלקתיות (קרוהן, קוליטיס), מעכב את תהליך ההזדקנות של הגוף, מטפל בדלקות מפרקים שגרונית ודלקות פרקים מסוגים שונים. יש קשר חזק בין צריכה קבוע של כורכומין לבין המחסום של הגוף לפתח דלקת. אנזימים כמו COX-2, TNF,NF ותרכובת חלבונית הנקראת kappa-B משתתפים בתהליכי יצירת הדלקות בגוף, ונעצרים ע״י השימוש בכורכומין.

 

ביטוח בריאות בעיות רפואיות בריאות הנפש דיאטה ותזונה הריון וילדים וטרינר כושר וספורט כללי לימודי רפואה מוצרי רפואה ובריאות רפואה אסתטית רפואה כירורגית ופנימית רפואה משלימה רפואת עיניים רפואת שיניים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
מטפלת בבית או בית אבות? יתרונות וחסרונות
הדאגה להורים אשר מגיעים אל גיל מבוגר היא אבן יסוד בתרבות היהודית ובחברה הישראלית. ספק אם יש עוד חברה...
קרא עוד »
ספט 06, 2018
חיות משוטטות – אחד האיומים הגדולים ביותר על תברואה
זה דבר ידוע כי רבות מהמחלות שאנו חולים בהם קיבלנו למעשה מחיות המשק שגדלו לצדנו. מרגע שהבן אדם הפך...
קרא עוד »
אוק 27, 2017
לקראת בדיקה רפואית: ייעוץ עורך דין מומחה למרב"ד
כיום הפסיקה מכירה בכך שחופש התנועה הוא אחת מזכויות היסוד של האזרח הישראלי. למעשה ניתן לומר כי מדובר...
קרא עוד »
יול 23, 2018