אופטימטריסטית קלינית

בעיות ראייה וגלאוקומה

העין היא איבר כל כך קטן בגוף אך למעשה ישנם שלושה אנשי מקצוע שונים המעניקים טיפולים או פתרונות לבעיות הקשורות בעין – רופא עיניים, אופטומטריסט ואופטיקאי.  הרבה אנשים מתבלבלים ואין להם מושג למי לפנות כאשר יש להם בעיה כל שהיא בראייה, האם יש לפנות לרופא עיניים? האם יש לפנות לאופטימטריסטית קלינית או האם יש לפנות לאופטיקאי?

אז ראשית חשוב שנסביר מהו ההבדל בין כל אחד מאנשי המקצוע השונים. רופא עיניים הוא מי שלמד רפואה כללית ולאחר מכן למד התמחות ברפואת עיניים. לימודי הרפואה נמשכים שבע שנים ולאחר מכן לימודי ההתמחות ברפואת עיניים נמשכים עוד 5 שנים. רופא עיניים הוא מי שסיים את הלימודים והוסמך על ידי משרד הבריאות לעסוק ברפואת עיניים. רופא עיניים מוסמך לבצע פרוצדורות כירורגיות בעיניים ומתן תרופות לעיניים.  רופא עיניים מטפל במחלות עיניים וגם חס וחלילה בפציעות עיניים. למשל במקרה של קטרקט, רופא עיניים מוסמך לבצע את הניתוח להסרת הקטרקט.

אופטומטריסטית קלינית – אופטומטריסט הוא אינו רופא בהכשרתו הבסיסית, הלימודים נמשכים 4 שנים בלבד ובסופם יש לעבור בחינות הכשרה של משרד הבריאות. האופטומטריסט מבצע בדיקות ראייה ויכול לאבחן בעיות ראייה שונות. האופטומטריסט אינו מטפל בתרופות ואינו מבצע טיפולים כירורגיים בשום פנים ואופן, כל מה שעושה אופטימטריסטית קלינית היא טיפול באמצעות משקפי ראייה ועדשות מגע. האופטומטריסטית הקלינית מתאימה לכל פציינט את משקפי הראייה או עדשות המגע שלו.

האופטיקאי עובר הכשרה של שנתיים ובסופה מקבל הכשרה של משרד העבודה. אופטיקאי אינו עושה שום טיפול רפואי ולכן אין לו צורך בשום הסמכה של משרד הבריאות. התפקיד של האופטיקאי הוא אך ורק תפקיד טכני. לאחר שהאופטומטריסט קבע את סוג המשקפיים הוא מכין מעין מרשם עבור האופטיקאי.  תפקידו של האופטיקאי הוא ללטש את העדשות, להתאימן ולהרכיבן על המסגרת.

העין היא איבר רגיש וחשוב, יש לשמור על העין. כאשר מתעוררת בעיה בראייה יש למהר לבדוק ולטפל   אופטומטריסט או  אופטומטריסטית קלינית. ישנן בעיות שאם לא מטפלים הן הולכות ומחמירות לכן ברגע שמתעורר חשד יש למהר ולבדוק. פגיעה בראייה עלולה לפגוע באיכות חיינו, אין שום סיבה לסבול. בעיות רבות ניתן לפתור בעזרת התאמת משקפיים או עדשות אצל אופטומטריסט.  עבור בעיות מסובכות יותר הדורשות התערבות כירורגית יש לפנות לרופא עיניים. אופטומטריסטית קלינית תוכל בקלות לאבחן מחלות עיניים ולהפנות אתכם לרופא עיניים במידת הצורך.

 

ביטוח בריאות בעיות רפואיות בריאות הנפש דיאטה ותזונה הריון וילדים וטרינר כושר וספורט כללי לימודי רפואה מוצרי רפואה ובריאות רפואה אסתטית רפואה כירורגית ופנימית רפואה משלימה רפואת עיניים רפואת שיניים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
חודש אחרי ניתוח קטרקט, למה לצפות?
בחודש הקרוב לאחר ניתוח קטרקט, הרבה אנשים יצטרכו להתמודד עם השפעות הניתוח השכיח בתחום רפואת עיניים....
קרא עוד »
אפר 10, 2023
נביעות לעומת מי עדן – האם יש הבדל במים?
כולנו אוהבים השוואות. זה לא באמת משנה היכן אנחנו עושים אותם, העיקר לערוך השוואות. מרצדס או BMW, מסי או...
קרא עוד »
אוק 22, 2020
אגרנות כפייתית
מצב בו דירה עמוסה באינספור ציוד מיותר, ללא ספק עשויה לענות על ההגדרה של אגרנות כפייתית - מצב בו אדם...
קרא עוד »
מאי 19, 2017