לידה, בריחת שתן ודרכי הטיפול האפשריות

לידה בריחת שתן ודרכי הטיפול האפשריות

עבור נשים אשר מעוניינות להיכנס להריון עולות שאלות רבות בנוגע בריחת שתן, זאת מאחר ובריחת שתן הוא אחד מגורמי הסיכון הקשורים ללידה. למעשה, אחת מכל 3 נשים אשר ילדו תסבול מסימפטומים של בריחת שתן. עם זאת, מספר זה אינו רחוק ממספר הנשים אשר חוות בריחת שתן מבלי שהן ילדו, זאת מאחר והסטטיסטיקה קובעת כי אחת מכל 5 נשים תחווה בריחת שתן, ללא קשר למצבה.

לכן, חלק מהנשים מבקשות להימנע מלידה נרתיקית וזאת על מנת לשמור על דרכי השתן שלהן ולהימנע מסימפטומים של בריחת שתן, אך הדבר עומד בניגוד חמור להמלצת הרופאים אשר ממליצים בדרך כלל על לידה נרתיקית. על אף שהלידה הנרתיקית מעלה את הסיכון של נשים לאי שליטה במתן שתן, הסיכון קטן יותר מאשר לסיכונים הכרוכים בביצוע ניתוח קיסרי.

אתר עזר נאמן מרכז מידע רב בנושא התמודדות ומניעה של בריחת שתן, אלו העצות המרכזיות שלו להתמודדות של נשים לאחר לידה עם בריחת שתן.

טיפול בנשים בנושא בריחת שתן

כיום קיימות אפשרויות טיפול רבות אשר זמינות בעבור נשים אשר חוות בריחת שתן, אותן ניתן לבצע בבית, במהלך ואחרי ההיריון, וזאת על מנת לעזור ולהקל על הסימפטומים. טיפולים אלה כוללים בין השאר:

–        תרגילי קיגל: תרגילים אלה נועדו לחזק את שרירי רצפת האגן ויכולים לסייע מאוד לנשים לשקם את השליטה על שלפוחית ​​השתן. כאשר מבצעים תרגילי קיגל, מכווצים ומפעילים את השרירים שבהם משתמשים כדי לעצור את זרימת השתן.

–        אימון שלפוחית ​​השתן: אם את סובלת מדחף ללכת לשירותים, ניתן לאמן את שלפוחית ​​השתן באמצעות המתנה של כ 15 דקות בטרם תהליך ההתרוקנות. פעולה זו יכולה לעזור לאמן מחדש את שלפוחית ​​השתן, להחזיק שתן יותר ובכך להימנע מדליפות.

–        הימנעות מתוזמנת: תזמון הפסקות השירותים לאורך כל היום יכול לעזור לנהל את התסמינים באופן טוב יותר.

קיימים מקרים אצל חלק מהנשים בה נדרשת עזרה רפואית לטיפול בבעיית בריחת שתן. אם זה אכן המקרה, רצוי לקבוע ביקור אצל אורולוג כדי להבין את הסיבה המדויקת של בריחת שתן. הרופא יכול לקבוע מהן חלופות הטיפול הטובות ביותר, בין השאר באמצעות שימוש באופציות אחרות לטיפול אשר כוללות שימוש בפאזי (התקן המוחדר לנרתיק כדי לעצור את זרימת השתן), נטילת תרופות, הזרקות או ניתוחים – הרפואה המודרנית מציעה מגוון כלים וטיפולים לבעיה כיום.

אל תתנו לבריחת שתן לעבור ללא טיפול

למרות שבריחת שתן היא מצב שכיח בקרב נשים, זה לא אומר שאפשר להתעלם מזה. שוחחי עם הרופא שלך על קבלת טיפול כדי להחזיר לעצמך את הביטחון ואת השליטה על הגוף שלך. קבעי פגישה עם מרכז אורולוגיה מנוסה עוד היום, אל תתני לבעיה לעבור ללא טיפול.

ביטוח בריאות בעיות רפואיות בריאות הנפש דיאטה ותזונה הריון וילדים וטרינר כושר וספורט כללי לימודי רפואה מוצרי רפואה ובריאות רפואה אסתטית רפואה כירורגית ופנימית רפואה משלימה רפואת עיניים רפואת שיניים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
טיפול באוטיזם
אין כיום טיפול סטנדרטי אחד להפרעת הספקטרום האוטיסטי (ASD). אנשים רבים עם ASD נהנים מטיפול, לא משנה בני כמה...
קרא עוד »
ינו 19, 2022
ניתוחים פלסטיים – איך מתכוננים לניתוח בצורה נכונה
סוג הניתוחים הפופולארי ביותר, הוא ללא סוג ניתוח פלסטי. אומנם מדובר בסוג שמקיף מגוון רחב של ניתוחים, אך...
קרא עוד »
יול 31, 2020
תוספי תזונה
היום כבר כמעט כולם מבינים את החשיבות של תוספי תזונה. מדובר למעשה על הדרך הפשוטה והיעילה ביותר, על מנת...
קרא עוד »
מרץ 23, 2021