גלולת חירום – הפתרון שבדיעבד

גלולת חירום

הריון הוא דבר נפלא. אבל לא תמיד זה מתאים! אם יש לך חששות, יש פתרון – גלולת חירום ועליה נסביר בהמשך מאמר זה.

הרצוי והמצוי

בכל פעם שאת מקיימת יחסי מין לא מוגנים, את עלולה להיכנס להיריון. לפעמים זהו המצב הרצוי, אבל לפעמים הוא לא. לכן, כאשר אינך מעוניינת להיכנס להריון, חשוב להשתמש באמצעי מניעה כדוגמת קונדום, גלולות למניעת הריון, התקן תוך רחמי וכדומה. יחד עם זאת, גם אם את נוהגת להשתמש באמצעי מניעה אלה, אין הבטחה שלא תיכנסי להיריון! לדוגמה, הקונדום עלול להיקרע ואת עלולה לשכוח לקחת גלולה אחת במהלך החודש וזה כל מה שצריך כדי שתוכלי להיכנס להיריון גם מקיום יחסי מין לא מוגנים רק פעם אחת.

קרה המקרה

אם קרה המקרה, וקיימת יחסי מין לא מוגנים כשאת לא מעוניינת להיכנס להיריון, באפשרותך ליטול גלולת חירום. גלולות החירום, הידועות גם כגלולות היום שאחרי, הן הדרך הבטוחה ביותר למנוע היריון לאחר קיום יחסי המין הלא מוגנים. מה שחשוב הוא, ליטול אותה כמה שיותר קרוב לזמן קיום יחסי המין על מנת שתוכל לבצע את פעולתה בזמן ולהספיק למנוע את ההיריון.

איך זה עובד?

גלולת החירום אינה מבצעת הפלה, אלא מעכבת את הביוץ, שרק באמצעותו ניתן להיכנס להריון. היות שאין דרך ודאית לדעת מתי יתרחש הביוץ, אין במהלך המחזור החודשי ימים בטוחים כפי שנהוג לחשוב וכל יום במהלך החודש עלול להתקיים ביוץ. עיכוב של הביוץ מאפשר לזרע למות עד לקיום הביוץ וכך ניתן למנוע את ההיריון.

שימוש בגלולה

היות שישנם סוגים שונים של גלולות היום שאחרי, ישנן גם דרכים שונות ליטול אותן. יחד עם זאת, הרעיון המרכזי הוא לרכוש אותה כמה שיותר מהר (אין צורך במרשם רופא) וליטול אותה בהתאם להוראות של אותה גלולת חירום ספציפית. כמו כן, ישנן גלולות שמגיעות בזוג ויש ליטול אותן לפי ההוראות ויש גלולות שמגיעות בודדות. חשוב לציין, שגלולות החירום אינן אמצעי מניעה ולא נועדו לשימוש קבוע, אלא מיועדות למקרי חירום בלבד.

ביטוח בריאות בעיות רפואיות בריאות הנפש דיאטה ותזונה הריון וילדים וטרינר כושר וספורט כללי לימודי רפואה מוצרי רפואה ובריאות רפואה אסתטית רפואה כירורגית ופנימית רפואה משלימה רפואת עיניים רפואת שיניים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
הרמת סינוס סגורה
לקראת ביצוע ניתוח השתלת שיניים מלאכותיות, יש להתאים את חלל הפה לקראת התהליך. יש מקרים שחלל הפה מתאים...
קרא עוד »
מאי 24, 2021
משקל דיגיטלי חדיש
המילה האחרונה בענף שייכת למשקלים הדיגיטליים. הם מחליפים בהצלחה את אותם משקלים אנלוגיים ומאפשרים...
קרא עוד »
דצמ 18, 2012
שחייה בגיל צעיר- יתרונות וחסרונות
לא מעט הורים לילדים קטנים, ממהרים לשלוח אותם אל חוגי שחייה. בדרך כלל, מדובר כבר על ילדים בגילאים 4-5...
קרא עוד »
אוק 24, 2018