שחייה בגיל צעיר- יתרונות וחסרונות

טיפולי מים לילדים

לא מעט הורים לילדים קטנים, ממהרים לשלוח אותם אל חוגי שחייה. בדרך כלל, מדובר כבר על ילדים בגילאים 4-5 ולעיתים קרובות אפילו לפני כן. התפיסה הרווחת היום היא, ששחייה בגיל צעיר היא יתרון ודבר שיכול להשריש בילדים ערכים חיוביים, בין אם זה בהקשרים של פעילות גופנית, למידה והתמודדות עם מצבים שונים, שהוא לא יתקל בהם בהכרח במקומות אחרים.

צריך לומר, שגם גורמים מקצועיים מעודדים זאת, בין אם מדובר בקופות חולים או רופאי ילדים שממליצים על כך ובין אם זה דרך מאמרים ומחקרים שונים שמלמדים שאכן חשוב ללמד את הילד לשחות כבר מגיל צעיר וממליצים להורים לשלוח אותם לחוגי שחייה וכן לקחת אותם לבריכה שמתאימה לגיל שלהם.

צריך לומר, אחד התוצרים של חוגי שחייה בגיל צעיר אלה טיפולי מים לילדים אשר זוכים היום להרבה מאוד מקום בכל הקשור לטיפול בילדים בהקשרים שונים, הן במקרים שיש צורך בטיפול פיזיולוגי והן במקרים בהם יש צורך בטיפול רגשי או אחר.

טיפולי מים לילדים מאפשרים להעניק לילד סט כלים ייחודי שאי אפשר למצוא אותו במקומות אחרים, קרי ביבשה, ולהציע לנו טיפול ייחודי שלא ניתן לספק בדרכים אחרות. בין אם זה אומר, יכולת לנוע טוב יותר, לייצר גמישות, ללמוד כיצד להזיז את הגוף בצורה נכונה, להתמודד עם כאבים ומכשולים שונים.

השאלה היא כאמור, האם נכון להתחיל עם לימודי שחייה בגיל צעיר, מה הם היתרונות, האם יש חסרונות ומה הם. חשוב שכל הורה ידע גם את אלה וגם את אלה, על מנת שיוכל לקבל החלטה בנושא שכל המידע נמצא לפניו בצורה ברורה.

יתרונות של שחייה בגיל צעיר

יש מספר יתרונות על בסיסם מומחים רבים סבורים שיש להתחיל ללמד שחייה בגיל צעיר. יתרון ראשון, ככל שמתחילים מוקדם יותר, כך מתגברים על פחדים טבעיים מפני מים ושחייה. לא מעט ילדים שלא למדו שחייה בגיל צעיר מסיבות שונות, לא יכנסו אחר כך לים או לבריכה, כתוצאה מהפחד שנוצר אצלם.

יתרון שני, ברגע שמלמדים ילד לשחות כבר מגיל צעיר, אז הוא לומד לעשות את התנועות בצורה נכונה, מה שכמובן יעזור לו בעתיד לשחות נכון. ילד משתמש בהרגלים שהוא רוכש מגיל צעיר גם כשהוא מתבגר.

יתרון שלישי, השחייה מאפשרת לו לצאת מאזור הנוחות ולהיות באזור פחות מוכר, עם ילדים אחרים, לעיתים בלי שההורה לצידו. מדובר על שלב מאוד חשוב בהתפתחות שלו.

חסרונות של שחייה בגיל צעיר

יש הסבורים שזה יכול לפתח אצלו פחדים מסוימים, בעיקר בגלל שלא תמיד ההורים נמצאים לידו. יש כמובן את החשש שהוא לא יאהב את זה וזה יצור אצלו טראומה בעתיד שתמנע ממנו ללכת לבריכה או לים. אך אלה דברים שאפשר להתגבר עליהם אם עובדים איתו בצורה נכונה.

ביטוח בריאות בעיות רפואיות בריאות הנפש דיאטה ותזונה הריון וילדים וטרינר כושר וספורט כללי לימודי רפואה מוצרי רפואה ובריאות רפואה אסתטית רפואה כירורגית ופנימית רפואה משלימה רפואת עיניים רפואת שיניים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
רופאי כלי דם מומלצים בישראל
מי שמחפש רופאים פלסטיים או רופאי שיניים מומלצים, לא יתקשה למצוא אותם, הרי מדובר בשני תחומים מאוד...
קרא עוד »
אפר 28, 2017
טיפולים פסיכולוגיים – מה כדאי לדעת?
אם בעבר, טיפולים פסיכולוגיים יצרו רתיעה רבה ושויכו לאנשים עם הפרעות ומחלות נפש, כיום הגישה השתנתה...
קרא עוד »
יול 27, 2015
רשלנות רפואית בבדיקות דם
רשלנות רפואית היא תופעה אשר קיימת והיא לא נעלמת מהעולם. למרות שיש היום מודעות כל כך גבוהה (ראו דיונים...
קרא עוד »
נוב 19, 2020