קרוהן היא מחלה שחשוב להיות מודעים אליה

מחלת הקרוהן

מתוך מגוון עשיר במיוחד של מחלות שכל אחד מאיתנו עלול לחלות בהן, אין ספק שמחלה כמו קרוהן היא מחלה שאתם צריכים להיות מודעים לקיום שלה וצריכים להיות מודעים לסממנים שלה.

מדובר על מצב כרוני שעלול לחזור אצל האדם מספר פעמים במהלך החיים שלו, והמחלה הזאת עלולה לפגוע בחלק מהמעי. יש מקרים שבהם הדלקת משפיעה על מערכת העיכול כולה, בין אם זה הפה, הוושט, הקיבה או כל איבר אחר, והיא עלולה להימשך הרבה מאוד זמן. לכן חשוב לבחון את הדברים במידה ויש סממנים שעלולים להעיד על קיום המחלה הזאת, כי רק כך אפשר להחליט על הטיפול המתאים.

מהם הסימנים העיקריים?

כשמדברים על מחלה כמו קרוהן ניתן לראות שיש מספר סממנים שצריכים להדליק נורה אדומה ושכדאי להתייחס אליהם. אם יש לכם כאבי בטן חזקים, בעיקר באזור הימני התחתון, כדאי שתבדקו את הדברים, וגם במקרים של שלשול עם או בלי דם. במקרים של דימום רטאלי צריך לבדוק קשר למחלה הזאת וגם במקרים שבהם יש הופעה של חום לעיתים תכופות. עוד סממנים שקשורים למחלה זו ירידה במשקל וגם פיסורה אנאלית, כך שאין ספק שיש הרבה מאוד סממנים שצריך לבדוק ולהתייחס אליהם ברצינות בהקשר של מחלה זו.

איך ניתן לאבחן ולטפל?

בדרך כלל האבחון נעשה על ידי בדיקת דם, על ידי תרבית צואה או בעזרת בדיקת גסטרוסקופיה, ואין ספק שכל אחת מהבדיקות האלה יכולה להיות יעילה ביותר. הטיפול בדלקת הזאת יכול להיות טיפול שכולל מצד אחד תרופות, מצד שני תוספי מזון ומצד שלישי אפילו פעולות כירורגיות שונות. כל מקרה צריך להיבדק לגופו ועל פי הממצאים הרופאים יוכלו להתאים לכל אחד את הטיפול הטוב והיעיל ביותר.

למידע נוסף על מחלת הקרוהן >>

ביטוח בריאות בעיות רפואיות בריאות הנפש דיאטה ותזונה הריון וילדים וטרינר כושר וספורט כללי לימודי רפואה מוצרי רפואה ובריאות רפואה אסתטית רפואה כירורגית ופנימית רפואה משלימה רפואת עיניים רפואת שיניים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
איך שומרים על הגוף ממחלות עור?
מחלות עור כמו שלבת חוגרת (הרפס), אסטמה של העור, אקזמה, אקנה, סבוריאה, שפשפת, יבלות ועוד - עלולות להיגרם...
קרא עוד »
ספט 25, 2017
דיכאון ואין אונות
בעונה הראשונה של סדרת המופת "הסופרנוס", טוני סופרנו, מספר לפסיכולוגית שלו על כך שיש לו בעיית אין אונות....
קרא עוד »
דצמ 04, 2016
בחינת היתרונות הנסתרים בלהיות כלה נוחה
במערבולת של תכנון חתונה, הנוחות של הכלה תופסת לעתים קרובות את המושב האחורי למסורת ולאסתטיקה. עם זאת,...
קרא עוד »
מרץ 13, 2024