אורולוג ילדים

אורולוג ילדים

לא מעט הורים מגלים בשלב מסוים של התפתחות ילדיהם, שיש להם בעיה מסוימת במערכת השתן, מה שמחייב אותם לפגוש אורולוג ילדים. על פניו, יש נטייה לחשוב, שרופא מתחום של אורולוגיה, הוא בדרך מטפל אך ורק באנשים מבוגרים, אך זה לא מדויק, אנחנו יכולים למצוא לא מעט מקרים בהם ילדים נדרשים לטיפול אצל אורולוג, ומן הסתם הוריהם יתבקשו לקחת אותם אל מי שמתמחה בטיפול בגילאים שלהם.

מקרים בהם יש צורך לפנות אל אורולוג ילדים, אפשר למצוא, למשל, כאשר הילד סובל מבעיות במערכת השתן שמונעות ממנו להתאפק, לא מדובר רק בשעות הלילה (מה שמוכר לכל הורה במילת הקסם "הרטבה") אלא גם בשעות היום. אפשר לראות מקרים כאלה, אצל ילדים שעברו את הגיל בו הם אמורים ללבוש חיתול וכן אצל ילדים שכאמור מתמודדים עם הבעיה הזאת כל הזמן ולא רק בשעות ספציפיות. כמו כן, יש מקרים חמורים יותר, בהם הילד מתמודד עם דלקות או אפילו גידולים סרטניים במערכת השתן ואז עליו לעבור בדיקה וטיפול אצל אורולוג.

מן הסתם, ניתן למצוא היום אורולוגים שמתמחים בטיפול אצל ילדים, הן דרך קופות חולים והן באופן פרטי. עבור הורים שנדרשים לקחת את ילדיהם לאורולוג ההמלצה היא לפנות קודם אל רופא בקופה, אלא אם כן מדובר בבעיה רצינית שדורשת טיפול מיידי, ואין אפשרות כזו. במידה ומדובר על בעיה שדורשת טיפול מיידי, תמיד אפשר לפנות לחדר מיון ילדים ומשם כבר ידאגו להפנות את ההורים אל המחלקה המתאימה.

חשוב לומר, לעיתים הבעיות במערכת השתן הן גלויות או מופיעות בפתאומיות ועל כן קל גם לשים לב אליהן. לעיתים הבעיות הן מורכבות ונבנות עם הזמן. זה אומר, שצריך להיות ערים לכל שינוי, בין אם זה בתפקוד של הילד, בהתנהגות שלו, צריך לשים לב אם הוא מתמודד עם כאבים מסוימים ועוד. כל פרט קטן יכול להשפיע עליו ומן הסתם גם ישפיע על איכות חייו. לכן אם יש בעיה, צריך לדעת להתייחס אליה בהתאם.

בצורה כזו, אם לילד יש בעיה מסוימת במערכת השתן, יהיה ניתן להתמודד איתה מיד, בתקווה לפתור אותה בהקדם.

ביטוח בריאות בעיות רפואיות בריאות הנפש דיאטה ותזונה הריון וילדים וטרינר כושר וספורט כללי לימודי רפואה מוצרי רפואה ובריאות רפואה אסתטית רפואה כירורגית ופנימית רפואה משלימה רפואת עיניים רפואת שיניים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
חמישה איברים שחשוב לשמור על ניקיונם
אימוץ סגנון חיים בריא ושמירה על הרגלי היגיינה נכונים יכולים להפחית או למנוע סכנות לבריאות. החל...
קרא עוד »
דצמ 21, 2016
רפורמת ביטוחי הבריאות
לאחר שנים רבות של תשלומים מיותרים על ביטוחי בריאות, שנת 2016 הביאה את הרפורמה המיוחלת. כיום, רפורמת...
קרא עוד »
מרץ 30, 2021
איך לצרוך ספירולינה סימפליגוד
היום כבר אין שום ספק, כי כל אדם שמעוניין לשמור על הבריאות שלו, חייב לצרוך ספירולינה סימפליגוד. מדובר...
קרא עוד »
דצמ 15, 2020