תהליך ערעור על החלטות המכון הרפואי לבטיחות בדרכים

ערעור המכון הרפואי לבטיחות בדרכים

לעיתים אנשים שיש להם רישיון רכב נדרשים לעבור סדרה של בחינות מדוקדקות יותר על ידי רופא של המכון הרפואי לבטיחות דרכים אשר בסופן מתקבלת התוצאה כי אותו איש אינו יכול להיות בעלים של רישיון רכב מבחינה רפואית או אחת אחרת שנמצאת בסמכות של אותו מקום. האם בהכרח אותה קביעה היא דרך ללא מוצא או שישנה אופציה עבור אדם שקיבל החלטה שכזו להפוך את היוצרות ולהיות שוב בעלים של רישיון רכב קיים?

סעיף 195 לתקנות התעבורה

המכון הרפואי לבטיחות בדרכים יכול להגיע לכדי החלטה כי הוא שולל את הרישיון עבור אדם שדנו בעניין שלו שם, ומאותו רגע והלאה יש שני דברים שאותו אדם פסול רישיון יכול לבצע, האופציה הראשונה היא לקבל את רוע הגזרה ולעבור לנייד את עצמו עם תחבורה ציבורית ו/או מוניות או לעבור אל החלטה מספר שתיים שבה לא מקבלים את ההחלטה של המכון הרפואי לבטיחות בדרכים ולמעשה להגיש ערר להחלטה זו באמצעות עו"ד מומחה תעבורה בחיפה.

מה חשוב לזכור כאשר לא חשים בנוח עם אותה ההחלטה? כי את הערר חייבים להגיש בתוך שלושים ימים מן היום שבו משרד הרישוי מסר לאותו נהג את אותה ההחלטה. בנוסף, יש להצטייד עם 1040 ש"ח עבור התשלום של האגרה עבור ההגשה של הערר.

עוברים אל הגשת ערר מנהלי

ועדת הערר מורכבת משלושה רופאים אשר למעשה דנים מחדש בהחלטה לפסול את הרישיון של אדם מבחינה רפואית שמראה כי נהיגה של אותו אדם היא בגדר של סכנה לו ולסובבים אותו באותה שעה. התשובות של אותו ערר מתקבלות בתוך כחודש במשרד הרישוי, ובמידה שהתשובה עדיין לא נראית משביעת רצון אפשר להתקדם שלב נוסף קדימה ולהגיש ערעור מנהלי על החלטת ועדת ערר.

את הערר הזה יש להגיש גם בטווח של 45 יום מיום קבלת ההחלטה של ועדת הערר. לשם כך צריכים את הפרוטוקול של ועדת הערר אשר עבורו צריכים מבעוד מועד להגיש בקשה להארכה של המועד להגשה של ערר מנהלי תוך ציפייה כי ההחלטה תהפוך את ההחלטה הקודמת ותשיב את הרישיון לבעליו.

ביטוח בריאות בעיות רפואיות בריאות הנפש דיאטה ותזונה הריון וילדים וטרינר כושר וספורט כללי לימודי רפואה מוצרי רפואה ובריאות רפואה אסתטית רפואה כירורגית ופנימית רפואה משלימה רפואת עיניים רפואת שיניים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
מכשיר להסרת שיער לצמיתות
אם עד היום חלמתם על הסרת שיער לצמיתות, בוודאי תשמחו לשמוע שיש מכשיר חדשני שמציע לכם הסרת שיער לצמיתות....
קרא עוד »
אוג 28, 2014
ספת כושר מקצועית – לאימונים טובים יותר
יש לכם משקולות יד ואפילו מוט עם פלטות שקניתם לאימונים בבית, וכעת אתם רוצים לקחת כל אימון שאתם עושים...
קרא עוד »
דצמ 26, 2021
חברת ניקיון בתל אביב לניקיון בתים פרטיים
הבית הפרטי שלנו צריך להיות המקום בו נרגיש הכי בטוחים והכי טוב בעולם. אחת הדרכים להפוך את הבית שלנו...
קרא עוד »
ינו 11, 2017