5 סימנים לרשלנות רפואית בהריון

רשלנות רפואית בהיריון

קבלת תשובה חיובית להריון היא משמחת ומרגשת ובו בזמן גם מפחידה, מאחר שלרגעים שלקראת הלידה מתלווים חששות רבים, ביניהם הפחד מרשלנות רפואית בהריון.

רשלנות רפואית בהריון היא למעשה התרשלותו של נציג רפואי (רופא נשים, מומחים רפואיים, אחים ואחיות וכו') במהלך המעקב אחר הריון האישה, שהובילה לנזק משמעותי למטופלת או לילוד. אחד החששות בקרב נשים רבות, הוא שהעובר ייוולד עם מוגבלות שלא אובחנה וטופלה במהלך ההיריון. מקרי רשלנות רפואית בהריון עשויים להתרחש בכל מקום בארץ ואפילו על ידי רופאים מומחים בתחום. מלבד זאת, ישנם סוגים שונים של רשלנות רפואית, כמו גם מקרים נדירים וייחודיים.

להלן 5 סימנים שעשויים להעיד כי התקיימה רשלנות רפואית בהיריון:

הרופא התעלם מתלונותיה של האישה

במקרים מסוימים, האבחנה הראשונית לבעיה עתידית יכולה להגיע מהאישה ההרה שחווה תסמינים שאינם אופייניים לה. במידה והרופא המטפל בה אינו מתייחס לתלונותיה או לא מפנה אותה לבדיקות רלוונטיות (או רק לחלק מהן), הוא עשוי לגרום לאבחון מאוחר של הבעיה או אפילו לא לאבחן את הבעיה כלל.

התינוק נולד עם לקות, מחלה או נכות מסוימת

כשקיימת מחלה גנטית במשפחה, על הרופאים לערוך בדיקות מקיפות בכדי לגלות אם קיימים גורמי סיכון שיכולים להוביל לכך שהתינוק ייוולד עם תסמונת גנטית. על הרופא להפנות את האישה לבדיקות רלוונטיות ולבדוק אם היא נשאית מחלה גנטית העשויה לעבור לתינוק. כמו כן, יש להפנות את בני הזוג לייעוץ גנטי בשלבים ראשוניים בתהליך ההיריון. מעבר לזה, אבחון שגוי של מחלה או נכות, לרבות תסמונת דאון, עשויה אף להוות עילה לתביעת רשלנות רפואית.

מוות עוברי

מוות עוברי המתקיים לאחר השבוע ה-20 או בעובר שמשקלו עולה על 500 גרם עשוי לנבוע מרשלנות רפואית בהריון. בעוד שישנם מקרי מוות עוברי שלא ניתן למנוע או שאינם נחשבים כרשלנות רפואית, קיימים מקרים שמניעת המקרה הטראגי היא אפשרית בהחלט. באמצעות מעקב תקין אחר תהליך ההיריון ניתן לזהות אם מדובר בהריון בסיכון או אם קיימת מצוקה עוברית. לפיכך, יש לנקוט באמצעים המתאימים בכדי לשמור על חיי העובר או להפסיק את ההיריון בשלב מוקדם. אי זיהוי ממצאים בבדיקות ובמעקב עשוי להוביל למוות עוברי.

בדיקות ההיריון פוענחו באופן שגוי

ישנן כמה בדיקות שיש לבצע במהלך ההיריון, זאת בכדי לוודא שלא קיימות בעיות מסוגים שונים בתהליך ההיריון או בבריאות העובר. בעוד שקיימות בדיקות שגרתיות, אותן כולן עוברות, ישנן בדיקות ייחודיות ומקיפות, אליהן מופנות רק נשים שהריונן נמצא בסיכון. כאשר מתבצע אבחון שגוי של בדיקות ההיריון, לרבות במקרים בהם אובחנה מחלה שאינה קיימת או שלא אובחנה כלל, סביר שתהיה עילה להגשת תלונה בגין רשלנות רפואית, למרות שלא כל מקרה שכזה הוא בהכרח מוגדר כמקרה רשלני.

היעדר המלצה על סיום ההיריון

בעת הבדיקות המתבצעות בהיריון, היה והרופאים זיהו שייתכן נזק מהותי ליולדת או לעובר, ראוי לשתף את בני הזוג בנושא ובמקרים חריגים במיוחד, הרופא ימליץ על ביצוע הפלה שתוביל לסיום ההיריון (תוך מתן מידע מקיף בנושא). במידה ומדובר על סכנת חיים ממשית, הרופא יכול להחליט בעצמו על הפסקת ההיריון. אם הרופא שטיפל באישה ההרה, היה מודע להשפעות שעשויות להיגרם בעקבות ההיריון, ועדיין לא המליץ על הפסקת הריון, ייתכן ומדובר ברשלנות רפואית.

 

לרשלנות רפואית בהריון יכולות להיות סיבות שונות. רצוי להעמיק את הידע בנושא ולקרוא אודות כל הבדיקות שכדאי ומומלץ לבצע, זאת בכדי להיות עם אצבע על הדופק ולהימנע מהמקרים הללו. אם נתקלתם באחד הסימנים שצוינו לעיל ואתם חוששים כי התקיימה רשלנות רפואית בהריון, יש להתייעץ עם עורך דין המומחה בתחום, שיוכל להעניק לכם את הליווי הנכון והמידע הרלוונטי עבורכם.

ביטוח בריאות בעיות רפואיות בריאות הנפש דיאטה ותזונה הריון וילדים וטרינר כושר וספורט כללי לימודי רפואה מוצרי רפואה ובריאות רפואה אסתטית רפואה כירורגית ופנימית רפואה משלימה רפואת עיניים רפואת שיניים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
שיפור חזה: תובנות מפתח על הרמה והגדלה
בתחום הניתוחים הקוסמטיים, הרמת חזה והגדלת חזה בולטים כהליכים מבוקשים מסיבות אישיות שונות. מאמר זה...
קרא עוד »
דצמ 05, 2023
מהו טיפול נפשי?
טיפול נפשי הוא טיפול ממוקד מטרה אשר חותר לרפא מועקות ולחזק את כוחות הנפש של המטופל. וזאת כי לתת לו את...
קרא עוד »
אוג 21, 2019
התפתחות אישית דרך קלפים
אז אם אתם רוצים לשלב בין מודעות לרוגע ושלווה, למידה מטעויות והכנה טובה יותר לסיטואציות שונות בעתיד -...
קרא עוד »
מאי 10, 2021