רופא שיניים לילדים: מתי מתחילים בדיקות שיניים

רופא שיניים במרכז

בכל הנוגע לילדים שלנו, אנו כבר יודעים כי אחד הדברים שמפחידים ילדים במיוחד הוא ביקור אצל רופא שיניים. עם זאת, השיניים של הילדים שלכם הם עצמות עדינות המתחלפות מפעם לפעם, כאשר יש לשמור על השיניים של הילדים בכל זמן וזאת כדי למנוע שברים, עששת, חיידקים, עקימות בשיניים ועוד. אבל מתי מתחילים בבדיקות שיניים לילדים? וכיצד שומרים על שיני הילדים העדינות? הכל בהמשך.

אם הילד שלכם פוחד מרופא השיניים – חשוב שתדעו מהו הזמן שבו צריך להתחיל בדיקות שיניים וזאת כדי לדעת מתי כדאי שהוא ייחשף לרופא מסוג זה ומתי עליו להיבדק.

זה נכון, בעבר היה נוהג להביא את הילד לרופא השיניים רק כשחלה בעיה או בסביבות גיל 3, אך כיום כבר מוכח שאת הבדיקה הראשונה אצל רופא שיניים לילדים יש לבצע גם במידה וישנן בעיות בשיניים, אך גם בגיל שנה וזאת כדי לבצע בדיקה של בקיעת השן הראשונה תוך שאתם לא עוברים את גיל שנה.

אז כיצד אפשר לשמור על שיני הילדים? הנה כמה פעולות שיש לבצע:

צחצוח שיניים נכון – למדו את ילדכם לצחצח שיניים נכון תוך שאתם מהווים עבורו דוגמא אישית. באמצעות מברשת עדינה לילדים צחצחו את שיניו בתחילה ללא משחה כדי להוציא לכלוכים ולאחר מכן יש לשטוף את המברשת להניח עליה מעט משחה ולהבריש אל כלל השיניים מקדימה וגם מאחורה.

מניעת דברי מתיקה – הימנעו מלהלעיט את ילדכם בדברי מתיקה וסוכרים אשר מזיקים מאד לשיניים ואף עלולים לגרום לעששת. נסו להחליף את השוקולדים והחטיפים בחטיפי בריאות ובפירות כמו בתפוחי עץ חתוכים היטב מסוג גרנד סמית המנקים את השניים ובריאים לשיניים.

בדיקה אצל רופא שיניים – הגיעו בכל חצי שנה לבדיקה אצל רופא השיניים כדי לוודא כי הכל תקין וכי הפה והחניכיים בריאות. שימו בל כי אתם מתחילים גם בטיפולי שיננית לילדים כדי למנוע אבן שן ונסיגת חניכיים.

מצאו רופאת שיניים טובה המומחית בטיפולים לילדים כך שהחוויה תהיה נעימה יותר ומפחידה פחות עבור ילדיכם. תוכלו לעשות זאת דרך כניסה לאתר של ענת בניאל

 

ביטוח בריאות בעיות רפואיות בריאות הנפש דיאטה ותזונה הריון וילדים וטרינר כושר וספורט כללי לימודי רפואה מוצרי רפואה ובריאות רפואה אסתטית רפואה כירורגית ופנימית רפואה משלימה רפואת עיניים רפואת שיניים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
ועדות רפואיות צבאיות – 13 הטיפים הטובים ביותר לפני ועדה
1. הכינו את העדות שלכם מראש אם אתם סובלים מבעיה רפואית ואתם עתידים לעמוד מול וועדה רפואית צבאית...
קרא עוד »
אוק 07, 2018
פלורי אבקת חלבון 2.3 ק"ג –  Ultimate Flurry Hi-Protein Powder
אבקת חלבון איכותית ומפנקת בעלת הרכב מנצח ומגוון טעמים עשירים. מומלץ!...
קרא עוד »
ספט 09, 2014
רשלנות רפואית – איך זה עובד?
טיפולים בבתי חולים הם אף פעם לא דבר קל. מלבד זאת שמדובר באדם שכבר חולה וחלוש, הוא צורך לעבור בירוקרטיה...
קרא עוד »
נוב 16, 2021