טיפול בסחרחורת

טיפול בסחרחורת

הופעת סחרחורת פתאומית המשכיבה אותך במטה וכל העולם מסתובב, בחילות והקאות הכוללות חולשה משמעותית הינם הסמפטומים של דלקת בעצב שיווי המשקל.

חשוב להבין, האם הבעיה הינה מהעצב הוסטיבולרי? או כתוצאה מהפרעה מרכזית מהמוח? יש לבצע בדיקת שמיעה, vHIT וברה כדי לשלול בעיה מרכזית. כשמדובר בבעיה של העצב, הכי חשוב להגיע לפיזיותרפיסט המתמחה בטיפול בבעיה זו. בבדיקה ניתן לראות ניד בלתי רצוני של העיניים, המתארות את הליקוי הווסטיבולרי, מהאוזן הפנימית.

טיפול בסחרחורת

טיפול בסחרחורת נעשה ע"י תנועות ראש לכוונים מסויימים לפי הממצאים הנצפים בעיניי המטופל, ועדיף עם משקפי בדיקה מיוחדים.

אין זה נכון להשכיב החולה על המטה במהירות ולנסות להחזיר לו את הגבישים למקומם, היות והם כבר נמצאים שם. במידה והטלטולים בכל זאת יעשו קיים סיכוי להחמרה במצב באופן זמני.

בעיית הסחרחורת מתמקדת בתחושות של שיוט, חוסר יציבות משמעותית בשלב הראשון, החריף של הבעיה ובשלב הכרוני עדיין ישנה בעיית שיווי משקל, אבל זו משתפרת לאט, במידה והמטופל יתחיל תרגול מסוג שיקום וסטיבולרי או שיטת צור באלאנס, לתרגול שיווי משקל ומניעת נפילות, הוא ישתפר הרבה יותר מהר ויותר מכך, הוא בעצם, יפתח מערכת חלופית לליקוי הקיים.

התרגול כולל עמידה בתנוחות שונות, על מתקנים מיוחדים מותאמים למטרות השיקום. התרגול צריך להתבצע ע"י המטופל בביתו פעמיים עד חמש פעמים ביום. במרפאה ברעננה, אנחנו משתמשים בזירוז התהליך הריפויי ע"י שימוש בכסא מסתובב. מטרת הטיפול בכסא המסתובב הינה להשוות את המידע המגיע מהעצב של שיווי המשקל, משני הצדדים וכך להביא את המטופל למצב איזון מהיר יותר, וממנו להמשיך בתרגול ווסטיבולרי או על פי שיטת צור- באלאנס.

ביטוח בריאות בעיות רפואיות בריאות הנפש דיאטה ותזונה הריון וילדים וטרינר כושר וספורט כללי לימודי רפואה מוצרי רפואה ובריאות רפואה אסתטית רפואה כירורגית ופנימית רפואה משלימה רפואת עיניים רפואת שיניים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
איך מטפלים באקנה אחת ולתמיד?
יופי מאז ומעולם היה דבר שאותו ידעה להעריך בצורה הנכונה, כאשר ישנם מקומות שבהם סגדו יותר ליופי בעוד...
קרא עוד »
נוב 08, 2018
מוצרים לטיפוח השיער – לשיער נעים ומלא ברק
ישנם סוגים רבים של מוצרי טיפוח לשיער שעוזרים לשמור על שיער בריא, מבריק וחלק. לכל סוג יתרונות ושימושים...
קרא עוד »
יול 07, 2022
בדיקות קורונה בנתב״ג לטסים לחו״ל – מה צריך לדעת
אם אתם חושבים לטוס לחו״ל בקרוב, ואחת הדרישות שמבקשים מכם זה בדיקת קורונה שלילית, אז כדאי לדעת שאתם לא...
קרא עוד »
נוב 22, 2021