כיצד לטפל בהתמכרות לגראס

גמילה מגראס

בשנים האחרונות, אנחנו שומעים יותר ויותר את הביטוי "לגליזציה של סמים קלים". יותר ויותר מדינות פונות למסלול שכזה, יותר ויותר גורמים מתחומים שונים, סבורים שזה הדבר הנכון, הן מבחינה חברתית, הן מבחינה כלכלית ואפילו יש רבים וטובים הסבורים שזה נכון גם מבחינה בריאותית.

מבלי להיכנס לוויכוח האם זה נכון או לא, ברור שיש גם צד שני למטבע, של הרבה אנשים מעיזים לדבר עליו, וזה התמכרות לגראס. לא מעט צעירים וצעירות מוצאים את עצמם מתמכרים לחומר זה וכתוצאה מכך הם עוברים תהליכים מאוד שליליים בחייהם. מדובר על תהליכים שיכולים להשפיע עליהם מבחינה פיזית, נפשית, חברתית, תהליכים שיכולים להשפיע עליהם מבחינה תפקודית יומיומית, ברמה כזו שהם יתקשו לעבוד, ללמוד, לנהל מערכת יחסים זוגית, לנהל קשרים חברתיים ועוד.

טיפול בהתמכרות לגראס, איננו שונה מהותית מטיפול בהתמכרויות אחרות. כידוע אנחנו נוטים להתמכר לחומרים שונים, מסיבות רבות. בין אם זה קשור לעובדה שיש בתוכנו מנגנון התמכרותי, בין אם זה קשור לעובדה שאיש לא מסביר לנו שזה רע, סיבות חברתיות ואחרות. לכן אנחנו יכולים למצוא לא מעט מסלולי טיפול בהתמכרויות שונות אצל שליו שמעוני – תרפיסטית מוסמכת,  באופן עקרוני הטיפול מתבסס על רעיונות דומים.

ראשית, צריך להבין למה אנחנו התמכרנו לגראס, מה הוא גורם לנו להרגיש, מה אנחנו מוצאים בו כל כך טוב. מה אנחנו חשים כשאנחנו משתמשים בו. שנית, מה הוא גרם לנו לעשות, כלומר מה הם רגעי השפל שלנו איתו, שלישית, כיצד אנחנו רוצים לראות את החיים שלנו בלעדיו, מה הם החלומות שלנו, מה השאיפות שלנו, ולבסוף יש את הטיפול עצמו שיכול להתבסס על כדורים שאמורים לדכא את הרצון שלנו להשתמש בחומרים שונים, טיפול של שיחות עם אנשי מקצוע ועוד שורה של אלמנטים שאמורים להשפיע על הדרך בה אנחנו נחווה עישון בגראס מעתה.

צריך לומר, טיפול בהתמכרות לא יכול להתבצע לבד. יש אנשים אשר סבורים שאפשר להתמודד עם התמכרויות בלי עזרה מקצועית. זה כמעט ולא קורה. בשביל להתגבר על התמכרות צריך להיעזר באנשי מקצוע שמבינים בזה.

 

ביטוח בריאות בעיות רפואיות בריאות הנפש דיאטה ותזונה הריון וילדים וטרינר כושר וספורט כללי לימודי רפואה מוצרי רפואה ובריאות רפואה אסתטית רפואה כירורגית ופנימית רפואה משלימה רפואת עיניים רפואת שיניים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
מרפאה וטרינרית בהוד השרון
לא תמיד כל מרפאה וטרינרית שתבחרו להגיע אליה תוכל לספק לכם את השירותים הטובים ביותר. אפשר אפילו לומר...
קרא עוד »
ספט 27, 2016
יוסי שדה – כך הוא מסייע לבני הנוער
יש היום לא מעט בני נוער שנמצאים במצבי מצוקה קשים והם זקוקים לסיוע וזאת כדי שהם יוכלו לחזור לחיים...
קרא עוד »
ינו 07, 2021
אנשים שזקוקים לעזרה סיעודית – זה המדריך שאתם צריכים לקרוא
אין דבר יותר קשה מאשר לראות את האנשים אשר גידלו אותך ותמכו בך לאורך כל החיים הופכים לסיעודיים. אנחנו...
קרא עוד »
נוב 28, 2018