אילו סוגי ניתוחי ארטרוסקופיה אנחנו מכירים?

לצד הניתוחים הגדולים שאנחנו מכירים, הרי שקיים תחום של ניתוחים וטיפולים זעירים אשר מטרתם בין היתר, לאבחן פגיעות וכן לבצע טיפולים בזמן הניתוח עצמו. מדובר על ניתוחי ארתרוסקופיה אשר מתבצעים במפרקים של הגוף.

ניתוחי ארתרוסקופיה נועדו לאפשר למנתחים להכניס מכשירים שונים אל תוך הגוף, בין היתר מצלמות זעירות, אלה מאפשרות לצלם את מה שמתרחש בתוך המפרק, הן על מנת לתעד, הן על מנת לבחון את המצב של המפרק על מנת שיהיה ניתן להחליט כיצד לטפל, והן על מנת שיהיה ניתן לבצע ניתוחים גדולים יותר בהמשך.

הטיפול הנפוץ ביותר הוא ארתרוסקופיה של הברך, טיפול זה מתבצע בקרב לא מעט אנשים, הן אנשים מבוגרים שמתמודדים עם מחלות פרקים והן ספורטאים שמתמודדים עם קרעים ברצועות הברך או עם שחיקה של הסחוס אשר מפריעה להם בתנועה. צריך לומר שטיפול זה מתבצע לא רק בקרב ספורטאים מקצועיים אלא למעשה, בקרב כל מי שעוסק בספורט כך או אחרת.

מלבד ארתרוסקופיה של הברך, אנחנו יכולים לראות עוד מגוון מקרים בהם יש שימוש בטיפול זה. כאמור, הוא מתבצע בפרקים שונים בגוף, למשל, בכתף, בירך וכן בכף היד. מלבד הברך, הרי שהניתוח הנפוץ ביותר שיש כיום הוא בכתף, מדובר על ניתוחים שמיועדים לייצב את המפרק ולטפל בבעיות בגידים. הטיפולים בירך הם חדשניים ורק בשנים האחרונות אנחנו רואים עלייה במספר הניגשים לטיפול זה.

מה היתרונות והחסרונות של טיפול ארתרוסקופיה

רופאים רבים בוחרים לבצע טיפול זה, במיוחד במקרים של ארתרוסקופיה של הברך, מתוך הכרה שזה הטיפול באמצעותו הם יוכלו להניע תהליכים בהמשך, לאבחן את המצב בצורה נכונה ולהתמודד איתו. להבדיל אבחונים אחרים, אשר חלקם מתבצעים על פני השטח, כאן מדובר על אבחון שנעשה מתוך המפרק עצמו, כלומר רואים בדיוק מה מתרחש בתוכו וניתן לנתח את המצב בו הוא נמצא.

יתרה מזו, מדובר על טיפול מאוד פשוט, מאוד קל, שאיננו דורש החלמה ארוכה, ומניב תוצאות ייחודיות שמאפשרות לבצע המשך תהליך בצורה נכונה ומבוקרת.

לטיפול שכזה יש כאמור, יתרונות רבים. בין היתר, מדובר על טיפול שהחתכים בו הם מינימליסטיים מה שגרם משפיע כמובן על האסתטיקה של האזור כשמסיימים את הטיפול, אין תגובה דלקתית, השיקום הוא מהיר, הכאב הוא נמוך, אפשר לחזור במהירות לפעילות, יש סכנה נמוכה לפגיעה ברקמות, מעט מאוד סיבוכים ותופעות לוואי. כל זה מלמד אותנו שאפשר לחזור אל השגרה מהר מאוד ולא נדרשת תקופת החלמה ארוכה.

החסרון העיקרי של השיטה היא, צריך ללמוד אותה היטב, מאחר ומדובר בשיטה שכוללת החדרים מכשירים רפואיים אל תוך המפרק, הרי שזה דורש הרבה מאוד סבלנות, ידע ויכולות טיפוליות גבוהות. אחרת קשה מאוד לבצע את התהליך בצורה נכונה ועלולים לסכן את בריאות החולה.

ביטוח בריאות בעיות רפואיות בריאות הנפש דיאטה ותזונה הריון וילדים וטרינר כושר וספורט כללי לימודי רפואה מוצרי רפואה ובריאות רפואה אסתטית רפואה כירורגית ופנימית רפואה משלימה רפואת עיניים רפואת שיניים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
ניפוץ מיתוס – בית אבות קשישים חסרי ישע
קשיש חסר ישע זה ביטוי שמעורר אצל כולנו רגשות של חמלה על הקשיש המסכן, ורגשות של כעס וחרון על הגורם...
קרא עוד »
נוב 16, 2019
BCAA – מה זה ולמה הגוף שלנו צריך את זה
ספורטאים רבים ומפתחי גוף יודעים ששמירה על מסת השריר זה לא דבר פשוט בכלל. יתרה מכך, שיפור ביצועי סיבולת...
קרא עוד »
נוב 23, 2016
הרמת חזה
בשנים האחרונות, יותר ויותר נשים החלו להכיר ולהיחשף יותר לניתוחי הרמת חזה. ניתוחים אלה הם נחלתן של...
קרא עוד »
ינו 23, 2021