דום נשימה בשינה

דום נשימה בשינה

לא מעט אנשים חווים בשינה מה שנקרא דום נשימה. מדובר על סיטואציה שמוגדרת כהפרעת שינה אף על פי שבמקרים רבים היא יכולה להיות הרבה יותר מסוכנת, בוודאי אם מדובר בתינוקות וילדים או באנשים מבוגרים. כיום נהוג לטפל בבעיה זו באמצעים שונים, לשם כך מן הסתם יש לאבחן את הבעיה לפני כן. הערכה היא שקרוב לעשרה אחוז מהאוכלוסייה מתמודדים עם בעיה זו.

תסמונת של דום נשימה בשינה, כוללת כאמור מאפיינים בהם האדם מפסיק לנשום בזמן השינה. לא מדובר על הפסקות ממושכות אך מדובר בהפסקות שיכולות לפגוע באיכות השינה והן יכולות להתרחש מספר פעמים בשינה.

לעוד מידע על דום נשימה בשינה, לחצו כאן…

תסמונת זו מופיעה בשתי צורות, חסימה בדרכי האוויר, מדובר על מקרה נקודתי שמוגדר גם דום נשימה חסימתי. זו תופעה שכיחה יחסית שמתרחשת כתוצאה מצניחה של בסיס הלשון והחך, ועל כן יש חסימה של מעברי האוויר. מצב זה גורר איתו יקיצות קצרות לצורך חידוש דרכי הנשימה. בדרך כלל ההפסקות מתרחשות עד שלושים שניות, כשלעיתים הן נמשכות מעט יותר. מי שיש לו דום נשימה חסימתי ירגיש אותו מספר פעמים בשעת שינה, לרוב עד 5 פעמים.

הצורה השנייה של דום נשימה הוא פחות שכיח ומוגדר דום נשימה מרכזי. מדובר במצב בו אין גירוי חשמלי בשרירי הנשימה. זה יכול לקרות אצל ילדים ותינוקות כתוצאה מחוסר התפתחות וכן אצל מי שמתמודד עם פגיעות שונות במוח.

מצב הרבה פחות שכיח, הוא שילוב של השניים, קרי דום נשימה חסימתי ומרכזי גם יחד.

כאמור, ישנם דרכים לטפל בבעיה. בין היתר מדובר על שימוש במכשירים ואמצעים שונים שמאפשרים להתמודד עם חוסר השינה, לא מדובר בריפוי של הבעיה אלא רק מניעה של התסמינים שלה. כמו כן, אנחנו יודעים היום שעודף משקל ועישון יכולים לגרום לדום נשימה. לכן מומלץ לעשות דיאטה במקרים כאלה ולהפסיק לעשן.

על מנת להתמודד עם הבעיה, יש כאמור צורך לאבחן אותה, לשם כך נדרשת היערנות של בני המשפחה, בן או בת זוג, ברגע שהם שמים לב שיש בעיה, צריך לפנות לרופא באופן מיידי בשביל לטפל בה.

ביטוח בריאות בעיות רפואיות בריאות הנפש דיאטה ותזונה הריון וילדים וטרינר כושר וספורט כללי לימודי רפואה מוצרי רפואה ובריאות רפואה אסתטית רפואה כירורגית ופנימית רפואה משלימה רפואת עיניים רפואת שיניים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
איך עושים שימוש בדפיברילטורים?
לא כמו השם שלהם, הדפיברילטורים הם מכשירים שדי קל לתפעל. למעשה, כל כך קל לתפעל אותם שאין כל צורך באימון...
קרא עוד »
דצמ 24, 2019
בעיות ראיה וההשפעה שלהן על חיינו
בחיי היום יום, כשכל החושים שלנו עובדים, אנחנו לא באמת חושבים או חוששים מכך שיום אחד אולי נאבד את הראיה....
קרא עוד »
מאי 20, 2015
אופני כושר עם משענת, לשמור על בריאות הגב
אומרים שההתעמלות בריאה לגוף, ולכן רבים מהרופאים ממליצים על התעמלות קבועה לגוף, אבל לא תמיד אפשר לרוץ...
קרא עוד »
דצמ 13, 2019