מה עדיף – מטפל סיעודי או מטפלת סיעודי?

השאלה מיהו עובד טוב יותר, גבר או אישה, אינה נותנת מנוח לרבים. אלה ואלה מנסים להוכיח בכל עת מי טוב, חזק או חכם יותר מבלי לדעת שלכל אחד מהמינים יכולות מופלאים משלהם. יכולות אלה באות לידי ביטוי במיוחד בתחום הסיעודי. שם נחוצות ידיים מקצועיות של כל מי שמוכן לסייע למבוגרים באשר הם.

 

מטפל או מטפלת?

למעשה, אין תשובה חד משמעית לשאלה זו. יש מקרים שבהם בני המשפחה יעדיפו מטפל ובמקרים אחרים דווקא מטפלת. מטפל סיעודי לקשיש נחשב לחזק יותר ומתאים במיוחד לגברים מבוגרים בעלי מבנה גוף גדול. המטפל הסיעודי יכול להרים את הקשיש, לרחוץ אותו או להעביר אותו מהמיטה אל הכיסא ובחזרה. המטפלת, לעומת זאת, מתאימה לטיפול בנשים מבוגרות אשר מעדיפות את השגחתה הצמודה של אישה, בייחוד כאשר מדובר בפעולות כמו סיוע בהלבשה או רחצה.

היתרונות של שני הצדדים

מטפלת סיעודית לקשיש כמו גם מטפל סיעודי מסייעים לרווחתו של הקשיש. לא לחינם מקצוע זה הוא אחד המקצועות המבוקשים ביותר בקרב בתי אבות, בתי חולים וגם בקרב אנשים פרטיים. אם יקירכם זקוק לסיוע ואתם עדיין מתלבטים, אלה כמה יתרונות שתוכלו להפיק מעזרתו של מטפל פרטי:

  • חופש לעצמכם – אתם יודעים כי הטיפול בקשיש אינו פשוט. גם אם תתחלקו למשמרות בין האחים ובני הזוג, עדיין תצטרכו לוותר מדי פעם על בילויים, סידורים ופשוט זמן לעצמכם. זה לא צריך להיות כך. באמצעות שירותי סיעוד פרטיים מקצועיים תוכלו סוף כל סוף להתפנות לעיסוקים אחרים.
  • מטפל שעבר הכשרה – מטפלים סיעודיים עוברים הכשרה מיוחדת לפני שהם ניגשים לטפל ביקיריכם. הכשרה זו מסייעת להם לבצע את העבודה בקלות רבה יותר וביעילות.
  • חברה טובה – מטפלים טובים נבחרים בקפידה. או אז נבחנים לא רק כישוריהם המקצועיים, אלא גם כישוריהם החברתיים. מדובר במטפלים ומטפלות סבלניים הנכונים להקשיב לקשיש.

הבחירה היא בידכם

בין אם החלטתם לפנות למטפל ובין אם למטפלת, חשוב לוודא כי אתם פונים לחברה מוכרת ומיומנת העוסקת בתחומה במשך כמה שנים. אם אתם רוצים את הטוב ביותר עבור יקיריכם, אספו המלצות מחברים וקרובי משפחה ופנו למטפלים מקצועיים וערכיים.

ביטוח בריאות בעיות רפואיות בריאות הנפש דיאטה ותזונה הריון וילדים וטרינר כושר וספורט כללי לימודי רפואה מוצרי רפואה ובריאות רפואה אסתטית רפואה כירורגית ופנימית רפואה משלימה רפואת עיניים רפואת שיניים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
הריון בסיכון גבוה
אין דבר יותר משמח בני זוג מאשר הידיעה שהאישה נכנסה להריון ובסופם של 9 חודשים הם יהיו הורים לילד או...
קרא עוד »
ספט 12, 2016
ממה נגרם קרע לברום?
הלברום הוא טבעת דקה סיבית של סחוס המקיפה את מפרק הכתף. קרעי לברום נגרמים ממכה ישירה בכתף או מכוח עקיף,...
קרא עוד »
אוק 22, 2022
בדיקת רגישות למזון
כמה פעמים יצא, שהלכתם אוכל מסוים וגיליתם אחרי זה שאתם מרגישים רע מאוד? כמה פעמים הרגשתם שהבטן שלכם...
קרא עוד »
אפר 23, 2018