חולי סוכרת נהנים משיפור באיכות החיים

אנשים רבים מתמודדים עם מחלת הסוכרת מדי יום ביומו. הסוכרת מקוטלגת כמחלה מטבולית המתבטאת בהופעה של רמות גלוקוז גבוהות בגוף. מחלה זו נגרמת בגלל חוסר יכולתו של גוף האדם לייצר אינסולין המווסת את רמת הגלוקוז בגוף. כמו כן, קיימים שלושה סוגים עיקריים של סוכרת: סוכרת מסוג 1, סוכרת סוג 2 וסוכרת הריון.

תסמיני הסוכרת והאבחון

הסוכרת מתבטאת בהופעת תסמינים שונים: השתנה מרובה, תחושה של חולשה ורעב תמידי, ירידה משמעותית במשקל, תחושת צמא תמידית או תחושות של עקצוצים באזור הגפיים. אבחון הסוכרת מתבצע באמצעות בדיקות דם. הרופא קובע בדיקת רמת גלוקוז בדם.

הטיפול בסוכרת

הטיפול במחלת הסוכרת הוא טיפול תומך. המטרה היא לאזן את רמות הסוכר בדם באמצעות תרופות ותזונה מתאימה. הרופא מבצע את ההתאמה לסוג הסוכרת. טיפול בסוכרת מסוג 1 יכלול על פי רוב הזרקות אינסולין לצורך ויסות רמות הגלוקוז בדם. טיפול בסוכרת מוג 2 עשוי לכלול הזרקות אינסולין אף הוא, אך מעבר לכך, על חולה הסוכרת להקפיד על תזונה נכונה, נטילת תרופות קבועות וביצוע פעילות גופנים.

מהו הפתרון לשיפור חייו של חולה הסוכרת

מהרגע שבו מאבחנים את מחלת הסוכרת בקרב המטופל, חייו משתנים מן הקצה אל הקצה. כעת השגרה היום יומית שלו כוללת גם הזרקות חוזרות ונשנות ולעתים שמירה על אורח חיים קפדני. כך, במקרה של סוכרת מסוג 2 על החולים להימנע מאכילת פחמימות בכמויות גדולות.

בשנים האחרונות נכנסו לשוק פתרונות שונים שנועדו לשפר את איכות חייהם של הסוכרתיים. אחד הפתרונות הללו, שהגיע לישראל לפני כשנה וחצי הוא ה"פריסטייל ליברה". המכשיר, פיתוח של חברת ABBOTT  העולמית המשווק בישראל על ידי גפן מדיקל, מאפשר למדוד את רמות הסוכר ללא דקירת האצבע. החיישן הקומפקטי נשאר צמוד לגוף במשך שבועיים, מודד את רמות הסוכר באמצעות סריקה על ידי קורא אלקטרוני. הוא ידידותי למשתמש וניתן אף להיכנס עמו למקלחת או לבריכה.

כמו כן, חולי הסוכרת אינם מוכרחים להתמודד לבד עם מחלתם. ניתן לפנות לקבוצות תמיכה, אימון אישי או טיפול פסיכולוגי כדי להניח את הבעיה על השולחן, לדבר על הכול ולחיות חיים מאושרים יותר.

 

ביטוח בריאות בעיות רפואיות בריאות הנפש דיאטה ותזונה הריון וילדים וטרינר כושר וספורט כללי לימודי רפואה מוצרי רפואה ובריאות רפואה אסתטית רפואה כירורגית ופנימית רפואה משלימה רפואת עיניים רפואת שיניים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
פרוביוטיקה לגברים ונשים – תוסף מזון ידידותי לגוף
פרוביוטיקה זה למעשה תוספי מזון שיעדם הוא לאזן את כמות החיידקים בגוף האדם ולסייע לתפקוד טוב יותר של...
קרא עוד »
נוב 02, 2016
מה ההבדל בין הליכה בטבע לבין שימוש בהליכון?
אם אתם אוהבים ללכת ולצעוד למען שיפור הכושר הגופני שלכם, אם אתם אוהבים לטייל בטבע, בעיקר במסלולים של...
קרא עוד »
יונ 04, 2019
מדוע חשוב לעבוד עם ציוד איכותי בבית חולים
כפי שכל בעל מקצוע זקוק לציוד איכותי, ציוד מקצועי, משמעותי בשביל לספק ללקוחות שלו שירות ברמה הגבוהה...
קרא עוד »
מאי 23, 2019