כמה חשובה בדיקת דופלר בעידן החדש?

 

אנשים רבים מכילים בעברם בעיות בזרימת הדם, חלק מהאנשים עם בעיות לחץ דם גבוה, חלק מהאנשים עם בעיות של לחץ דם נמוך, אי ספיקת דם, בעיות בקרישת דם ועוד. תסמינים אלה נקראים כמחלות שקטות, הן לא מורגשות, אך תוצאו הלוואי שהן יכולות ליצור הן משמעותיות וגדולות, ולכן חשוב לטפל בהם כל עוד הבעיה ידועה, באמצעות בדיקת דופלר, מחלות רבות נמנעו מלהתפתח עקב התרופה למכה.

מדוע מבצעים בדיקת דופלר?

בדיקת דופלר נועדה לבדוק את זרימת הדם בגוף, בעיות בזרימה עלולות להוביל לנזקים רבים. הבדיקה מתבצעת כמו בדיקת אולטרסאונד, הנבדק יושב על כיסא או שוכב על מיטה מיוחדת, ובודקים אזור מסוים שעליו נדרשת הבדיקה.

מדוע זרימה איטית מסוכנת?

זרימה איטית מסמלת חסימה מסוימת באזור, וצריך לטפל בכך דחוף. לרוב חסימה זו היא פקקת ורידים, או בשפה עממית, קריש דם שתקוע בווריד. קריש דם שתקוע בווריד יכול להביא לנזקים רבים, ואף למקרים של מוות במידה והוא מגיע לאחד משלושת האזורים המסוכנים, שהם ריאות, לב או מוח. התסמינים ההתחלתיים של פקקת ורידים הם וריד נפוח ומפותל, אודם מקומי, ובשלבים מאוחרים יותר גם כאב.doppler-ultrasound-381363__340[1]

מדוע זרימה בלחץ גבוה מסוכנת?

לחץ דם גבוה יכול לפגוע ב-2 מערכות עיקריות:

  • לב – פעמים שבהם לחץ הדם גבוה, הם גורמים ללב לעבוד בצורה קשה יותר, סימן לכך יכול להיות בגלל סמיכות הדם שקשורה בתזונה לא נכונה ואי שתיית מים. במידה ועבודת הלב קשה יותר, סימן שישנו גורם המפריע ללב לעבוד תקין, ודבר זה חייב לבדוק.
  • מוח – כאשר המוח מקבל דם בלחץ גבוה, מערכות רבות יכולות להיפגע, וביניהן הראייה. לא רק הראייה, אלא גם מערכות אחרות יכולות להיפגע במוח, והנזק שנוצר הוא גדול.

מה הסיכונים בבדיקת דופלר?

הבדיקה איננה מהווה שום סיכון, בניגוד לאמונה שהיא יוצרת קרינה. בדיקת דופלר משתמשת בגלי הקול על מנת לבדוק את קצב זרימת הדם, ולא משבשת את זרימת הדם. מערכות אשר כן יכולות להיות מסוכנות הן מערכות המשתמשות בקרינה מסוימת על מנת לחדור את שכבת העור של האדם.

ביטוח בריאות בעיות רפואיות בריאות הנפש דיאטה ותזונה הריון וילדים וטרינר כושר וספורט כללי לימודי רפואה מוצרי רפואה ובריאות רפואה אסתטית רפואה כירורגית ופנימית רפואה משלימה רפואת עיניים רפואת שיניים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
סאונה
תמיד חלמתם על סאונה בביתכם הפרטי אך התייחסתם אליה בתור מוצר מותרות שניתן למצוא רק בבתי מלון וצימרים...
קרא עוד »
ינו 06, 2016
שליטה באמנות מציאת תרופות סבירות
בעולם המבוך של התרופות, מציאת פתרונות חסכוניים יכולה להיות משימה לא פשוטה. בתור סמכות לא מתנשאת בתחום...
קרא עוד »
ספט 11, 2023
ct  ריאות
בדיקת CT ריאות, היא אחת הבדיקות הנפוצות והחשובות ביותר שיש. בדיקה זו מאפשרת לאבחן את מצבם של האיברים...
קרא עוד »
יול 19, 2017