אסטמה של העור

אסטמה של העור

אטופיק דרמטיטיס כפי שמכנים אותה בשפה הרפואית, הינה מחלת העור שמוכרת בתור אסטמה של העור. זוהי מחלה הקשורה לאלרגיה כמו קדחת השחת או אסטמה אלרגית. מדובר על מחלה הקשורה במערכת חיסונית ירודה. הסימפטומים למחלה זו היא גירוד של העור שמתגבר בשעות הלילה, פוגע בריכות השינה ולפציעה של העור וכמובן מה שמוביל לדלקות. ישנם ילדים שסובלים ממחלה זו כבר בגיל צעיר והם אף מפתחים רגישויות  לעקיצות ואלרגיות, יבלות ויראליות וכן רגישות לסוגי מזון שונים. הרופא ייתן משחות או תרופות שיכולים להקל על הגירוי בעור אבל ישנם גורמים נפשיים כגון מתח או חרדות שעשויים להגביר את הסימפטומים למחלה זו.

מהם הטיפולים  המומלצים למחלה זו?

יש לציין כי טיפולים בדיקור סיני {אקופונקטורה} עשוי לסייע בהפחתה משמעותית של  גירוי  העור. ישנם רופאים אלטרנטיביים שמכריים היטב את התופעות במחלה כמו אסתמה של העור והם מסייעים למטופלים, באמצעות צמחי מרפא לשתייה, אשר מסייעים להורדת היובש בעור ולהקלה בגירוד של העור. גם משחות חיצוניות שאינן מכילות סטרואידים, יסייעו להקלה בתופעות המחלה. גם שינוי תזונתי, הינו חלק מטיפול פרטני שניתן לקבל למי שסובל ממחלה שפוגעת בעור והיא אף כרונית, כמו תוספי מזון שירחיקו את ההתפרצות של המחלה, במיוחד בחילוף מזג האוויר.

יש לגלות את המחלה כבר בילדות ולטפל בה

יש אנשים שאפילו אינם יודעים כי הם סובלים ממחלה כגון אסטמה של העור. כאשר ישנם סימנים של תפרחת אדומה בעור בחלקים שונים בגוף, יש להגיע לרופא עור שיכול מהר לאבחן את המחלה. טיפול נכון במחלה, כבר בילדות ימנע התקפים ויכול אפיל להרחיק או להעלים אותם לתקופה די ארוכה.מומלץ לא להגיע למצב של נגעים בחלקים שונים בגוף. טיפול נכן כגון שימון העור בשמנים היפו אלרגניים המיוצרים מצמחים טבעיים, יסייעו באופן משמעותי בסימפטומים של המחלה. גם הרגלים שונים שמומלץ לאמץ, יסייעו נגד תופעות המחלה, כמו למשל שתייה מרובה של מים, רחצה במים פושרים ולא חמים, מה שירגיע את העור ולא יגרה אותו.

יש להימנע ללבוש בדים שמגרים את העור כמו בדים סינטטיים, צמר וכדומה. יש להימנע מהזעה בגוף או פעולות ספורטיבית שעשויה לגרום להזעה. יש להרחיק בעלי חיים, שטיחים, לנקות את האבק לעיתים תכופות, לכבס באופן שוטף את המצעים ועוד.

ביטוח בריאות בעיות רפואיות בריאות הנפש דיאטה ותזונה הריון וילדים וטרינר כושר וספורט כללי לימודי רפואה מוצרי רפואה ובריאות רפואה אסתטית רפואה כירורגית ופנימית רפואה משלימה רפואת עיניים רפואת שיניים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
איתור מלאי קנאביס – טיפים לחיפוש באינטרנט
לא מעט אנשים בישראל, גברים ונשים, נדרשים להשתמש בקנאביס רפואי כחלק מתהליך הטיפול הרפואי או הנפשי שהם...
קרא עוד »
יול 29, 2021
טיפול בהפרעות שינה – הכיצד?
אחת ההפרעות הקשות ביותר שאנשים נאלצים להתמודד איתן, באופן סדיר, היא הפרעת שינה. על פניו, יש מי שיטען...
קרא עוד »
אוק 18, 2018
הידרונפרוזיס – המדריך המלא
מה זה בכלל הידרונפרוזיס? מהם הסימפטומים ואיך ניתן לטפל? כל התשובות בהמשך מאמרנו זה מה זה...
קרא עוד »
נוב 19, 2023