ct  ריאות

בדיקת CT ריאות, היא אחת הבדיקות הנפוצות והחשובות ביותר שיש. בדיקה זו מאפשרת לאבחן את מצבם של האיברים הפנימיים ובפרט של הריאות. בעקבות בדיקה זו ניתן להחליט על המשך הטיפול בדרכים אחרות.

רופאים נוהגים לשלוח מטופלים אל בדיקת CT ריאות, במקרה והם מתמודדים עם שיעול כרוני, כאבים באזור חזה, דלקות בריאות ועוד. כמו כן, במקרים רבים בהם מטופלים מתמודדים עם חבלות או פציעות שונות בבית החזה ובאזור הריאות, הם נשלחים לצילום זה.

ct ריאות

לרוב, הרופאים מבקשים מהמטופלים שלהם לגשת לבדיקה זו אחרי שהם מבצעים צילום חזה רגיל. צילום זה יכול להציג תמונה רגילה ובשביל להקפיד ולהיכנס אל עובי הקורה של הבעיה, יש לבצע בדיקת CT ריאות.

מהי בדיקת CT  ריאות

בדיקת CT באופן כללי, היא בדיקת הדמיה, זו בדיקה שסורקת אזור מסוים בגוף (במקרה הנ"ל מדובר בחזה), ובעזרת צילומי רנטגן, היא יוצרת תמונה מלאה של בית החזה מזוויות שונות. התמונות עוברות סריקה ממוחשבת אשר יוצרת תמונה של איברי החזה, בין היתר של הריאות, לב, עצמות, כלי דם ושרירים. התמונות מוצגות בחתכים כך שניתן להסתכל על כל חתך בנפרד ולקבל אבחון מדויק יותר.

בדרך כלל נהוג לבצע בדיקת CT במקרים בהם יש צורך באבחון מדויק ומפורט, בהם אי אפשר להסתפק בצילום רנטגן רגיל. זה נכון בין אם מדובר בחשש למחלה או פציעה קשה וכן במקרים של אירועים פתאומיים וקשים, כמו תאונה או פציעה. מאחר ובעזרת הסריקה הממוחשבת ניתן לנתח כל חלק בנפרד ולקבל תמונת מצב מלאה של החלק עליו עורכים את הבדיקה, הרי שנעשה בה שימוש נרחב במקרים דחופים.

כיצד מתבצעת בדיקת CT ריאות

בדיקת CT ריאות מתבצעת במשך עשר דקות עד חצי שעה. הבדיקה איננה מחייבת הכנות מיוחדות, מלבד הסרת תכשיטים וכל חפצי מתכת שעלולים להפריע במהלך הצילום. מה שכן, במקרים מסוימים יידרש הזרקת יוד, על מנת שיהיה ניתן לסמן אזורים מסוימים. במקרים כאלה, ייתכן והמטופל יתבקש להיות בצום מספר שעות לפני הצילום. הצילום מתבצע ללא הרדמה, ואחריו ניתן לחזור לתפקוד רגיל באופן מידי.

מטופלים שיש להם מחלות כליה, אסתמה ומחלות כרוניות אחרות, יידרשו לעשות הכנה מוקדמת וכן תהיה התייעצות עם הרופא המטפל שלהם, לפני שהם ייכנסו לצילום. כך גם במקרה של נשים בהריון או נשים שמניקות.

הבדיקה עצמה מתבצעת כשהמטופל שוכב על מיטה, ומוכנס בשכיבה אל תוך מכשיר CT. בזמן הצילום המכשיר נע סביבו, וכך מבצע את הצילום מכיוונים וזוויות שונות. יש לשכב ללא תנועה על מנת לאפשר למכשיר לצלם בצורה ברורה.

עם סיום הצילומים, הטכנאי יעבור על כל הצילומים ויפענח אותם, לפני שהוא יגיש אותם למטופל אשר ימסור לרופא, בשביל שהוא יבחן את הממצאים שהוא רואה בהם. על פיהם הוא יקבע את המשך הטיפול.

אבחון מוקדם של סרטן הריאה – CT ריאה

בדיקת CT – הסבר על הבדיקה

 

ביטוח בריאות בעיות רפואיות בריאות הנפש דיאטה ותזונה הריון וילדים וטרינר כושר וספורט כללי לימודי רפואה מוצרי רפואה ובריאות רפואה אסתטית רפואה כירורגית ופנימית רפואה משלימה רפואת עיניים רפואת שיניים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
טיפול רגשי בעזרת אמנות – הכלי הנכון ביותר עבורנו
לא מעט אנשים מוצאים את עצמם מתמודדים עם בעיות רגשיות כאלה ואחרות, אשר משפיעות על התפקוד היומיומי שלהם...
קרא עוד »
יונ 03, 2021
ד"ר זריאן
לא מעט גברים סובלים כיום מהתקרחות. אותם גברים אשר סובלים מהתקרחות, לא פעם סובלים גם מהעדר ביטחון עצמי,...
קרא עוד »
אוק 17, 2019
מה הסיכונים של ניתוח מחיצת אף?
למרות שקשה לדבר על הסיכונים של ניתוח מחיצת אף משום למען האמת אין כמעט כאלו, בכל זאת, קרו מקרים נדירים...
קרא עוד »
דצמ 27, 2020