ניתוח אורטוגנטי

ניתוח אורטוגנטי

ניתוח אורטוגנטי הוא ניתוח לכל דבר, כולל בדיקות מעמיקות, טיפולים מקדימים ואשפוז. כל מי שנקבע תור לניתוח אורטוגנטי יודע שהתהליך ארוך ומיגע אבל התוצאה משתלמת ומשנה חיים. למרבה הצער, לא כולנו נולדים שלמים ובלי מומים. תינוקות נולדים עם בעיות לסת, ילדים ומתבגרים סובלים מכך שהלסתות שלהם אינם סימטריים והלסת העליונה נסגרת כלפי פנים במקום כלפי חוץ. הסבל של בעל מום כזה יכול להיות גדול. הוא אינו יכול ללעוס, לנגוס את האוכל. הדיבור שלו אינו ברור והוא ממעיט לחייך. כדי להתחיל בהליכים לקראת ניתוח אורטוגנטי צריך רופא שיניים, אורתודנט, לבדוק את המטופל ולקבוע שאכן אין אפשרות לשפר את המצב על ידי יישור שיניים בלבד.

איך מתקיים ההליך?

לאחר צילומים הפה והלסת, יחד עם בדיקות דם ואחרות אפשר להגיע לייעוץ אצל רופא שיניים שהתמחה בתחום ניתוח אורטוגנטי. לפני מועד הניתוח, רצוי מספר חודשים קודם לכן, צריך המטופל לעבור טיפול אצל אורתודנט ליישור השיניים ככל שאפשר. הליך זה יכול לקחת בין ששה חודשים לשנה. לאחר מכן עם צילומי הפה והלסת מגיעים לייעוץ חוזר אצל רופא המחלקה בבית החולים. לאחר אישור על מועד הניתוח מתאשפז המטופל לתקופה של בין 4-7 ימים בהם הוא יעבור את הניתוח שעורך מספר שעות והוא ישוחרר לביתו רק לאחר שכל הפרמטרים הרפואיים יהיו טובים ושאפשר יהיה להמשיך את הטיפול בבית. עם עזיבתו את בית החולים מקבל המטופל הנחיות מדויקות כיצד לנהוג במקרים חריגים ועליו להגיע לביקורת אחת לשנה למשך עשר השנים הבאות.

בעד ונגד ניתוח אורטוגנטי

ההצלחות של ניתוח אורטוגנטי הן גבוהות אבל כמו בכל ניתוח כירורגי קיימות גם סכנות. כל מטופל עובר את ההחלמה בצורה שונה ואישית. כל מי שעבר את הניתוח מעיד על איכות חיים ברמה גבוהה ומשנה חיים. גם מבחינה חברתית יש שיפור עצום לכל אחד שעבר את הניתוח. השוני בין החברים אינו ניכר ואפשר לקיים חיים רגילים. אין שום הנחיות מיוחדות למנותחים בכל מה שקשור ללעיסה ונגיסה. לאחר הניתוח הכל מתנהל בצורה הטבעית ביותר. אף אחד לא רוצה להיוולד עם מום ואף אחד לא בוחר לעבור חיים קשים בגללו אבל כולנו צריכים לדעת שלכמעט כל דבר יש  פתרון ואם הפתרון ללסת פגומה הוא ניתוח אורטוגנטי כדי לעשותו ולעבור את הסבל עד להחלמה. הקדמה בתחום הובילה  התקדמות בתחום.

איפה עושים ניתוח אורטוגנטי?

בארץ יש מספר בתי חולים בהם מקיימים את הניתוחים הללו ובראשי המחלקות עומדים רופאים מהשורה הראשונה שהתמחו במשך שנים רבות בתחום. רק לאחר שרופא בית החולים קובע בוודאות שאין דרך אחרת וצריך לעשות את הניתוח מתחילים בתהליך ההכנה לקראתו. מרבית קופות החולים מאשרות למטפלים שלהן לעבור את הניתוח בבתי החולים ואף מציידות אותם בכתבי התחייבות כספיים. יש קופות חולים שמאפשרות למטופלים לעשות זאת במרפאת השיניים של הקופה.

ביטוח בריאות בעיות רפואיות בריאות הנפש דיאטה ותזונה הריון וילדים וטרינר כושר וספורט כללי לימודי רפואה מוצרי רפואה ובריאות רפואה אסתטית רפואה כירורגית ופנימית רפואה משלימה רפואת עיניים רפואת שיניים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
טיפול שורש
רפואת שיניים אסתטית היא חלק חשוב בהצלחת טיפול שורש. זה מאפשר למטופלים להרגיש יותר בנוח במהלך הטיפול...
קרא עוד »
דצמ 11, 2022
4 רעיונות לחדר הכושר המושלם בבית
אם יש לכם חדר מיותר בבית, אם אתם רוצים לשמור על כושר ולעשות זאת בסלון, אם בא לכם לחסוך כסף על חדרי כושר -...
קרא עוד »
מאי 29, 2019
תהליך ערעור על החלטות המכון הרפואי לבטיחות בדרכים
לעיתים אנשים שיש להם רישיון רכב נדרשים לעבור סדרה של בחינות מדוקדקות יותר על ידי רופא של המכון הרפואי...
קרא עוד »
אוג 23, 2018