מהו אגרן כפייתי

אגרנות כפייתית

האגרן הכפייתי הוא אדם שמוצא ומביא מהרחוב דברים הביתה ללא אבחנה וללא צורך ממשי. ברוב המקרים הבתים של האגרן הכפייתי מלאים בחפצים וברהיטים שבורים ובלתי ניתנים לתיקון ובוודאי שלא לשימוש. הבעיה עם מנהג זה הוא שהרבה פעמים צריך עזרה של חברת פינוי דירות כדי לסדר את הנזק ולהחזיר הבית לקדמותו.

קווים לדמותו

  • אגרן כפייתי לרוב מוזנח לבוש בבגדים בלויים ומלוכלכים. הוא בודד ואינו מאפשר כניסת זרים לביתו ולא בוחל בשום דבר שהוא מוצא כדי להכניסו לביתו. האגרן נוטה להתרחק מהסובבים אותו, כולל בני משפחה קרובה. רוב האגרנים מזניחים את ביתם וילדיהם ואת כל שעות היום הוא מבלה ברחוב ובמקומות בהם נזקים גרוטאות ושלל חפצים. רוב האגרנים גוררים עגלות קניה או מריצות מלאות. זוהי תופעה בולטת אצל אגרנים ומבהירה מהו אגרן כפייתי.
  • במקרים רבים האגרן הכפייתי אינו מאפשר קשר עם בני משפחתו והם אפילו אינם יודעים מה עלה בגורלו. יש בני משפחה שמשלימים עם מר גורלם ואחרים אינם מוותרים וחוזרים מדי פעם לביתו של האגרן הכפייתי כדי לנסות לקשור אתו קשרים. פסיכולוגים קושרים את עברו של האגרן הכפייתי למצב בו הוא נתון. יש כאלה שגדלו במשפחות בהן ההורים הם ניצולי שואה שכל חייהם פחדו שמא יחסר להם משהו והעבירו את הפחדים לדור הבא שהפך לאגרן כפייתי.
  • במרבית הרשויות אין מידע על האגרנים הכפייתיים. דבר הימצאותו של האגרן בבית משותף כלשהו מגיע בדרך כלל מהשכנים שמתלוננים על לכלוך, צחנה וחרקים שמגיעים מהדירה של אותו שכן. פינוי דירה הוא ממש הצלה לאותו אדם. אגרן כפייתי חולה  במחלת נפש שניתנת לריפוי, בקהילה, על ידי פסיכולוג. לרוב אין שיתוף פעולה בין הרשויות לבין האגרן הכפייתי אבל טיפול מקצועי יכול להניב תוצאות חיוביות.

האם זה עובר דורות?

לצערנו, כן. האגרן הכפייתי הממשיך הוא בנו של האגרן שהצטרף לאביו ואוגר יחד אתו חפצים, רהיטים ומכשירי חשמל אותם הוא מוצא במזבלה או ברחובות העיר. המחלה עברה מאב לבנו. אגרן כפייתי אינו מאוורר את הדירה והפעם היחידה שהדלת נפתחת בפני אנשים זרים היא לאחר התערבות הרשות המקומית שמגיעה עם אנשי מקצוע כדי לפנות את הדירה מכל מה שנאגר בה  והחזרתה למצב תקין למגורי אדם. פינוי דירות הוא למעשה הדבר היחיד שאפשר לעשות כדי להתחיל את תהליך ההחלמה.

 

 

 

ביטוח בריאות בעיות רפואיות בריאות הנפש דיאטה ותזונה הריון וילדים וטרינר כושר וספורט כללי לימודי רפואה מוצרי רפואה ובריאות רפואה אסתטית רפואה כירורגית ופנימית רפואה משלימה רפואת עיניים רפואת שיניים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
דלקת בגיד, גורמים וטיפול בבעיה
דלקת בגיד היא מצב שכיח שיכול לנבוע משימוש יתר, טראומה או נטייה גנטית. מצב זה יכול לגרום לכאב ונפיחות...
קרא עוד »
פבר 11, 2023
אבקת חלבון VS שורפי שומן
לכל אדם יש את השאיפה הברורה להתר בריא וכמה שיותר חזק. העניין הוא לא שאנו רוצים להשיג את המשאלה הזאת...
קרא עוד »
מאי 18, 2019
איך גברים יכולים בקלות להתמודד עם אין אונות?
אם אתם נמצאים במשבר ביחסים, אחד הדברים שחשוב לעשות הוא לבדוק מה גורם למשבר הזה ביחסים. בעיות ביחסים הם...
קרא עוד »
יונ 21, 2022