האם יש טיפול בדיכאון שכדאי לנסות?

טיפול בדיכאון

דיכאון היא אחת מהמחלות הנפוצות ביותר בעידן שבו אנחנו חיים ויש לכך סיבות רבות. חשוב להבין שיש הבדל גדול בין אדם שמרגיש מעט דכדוך ובין אדם שבאמת סובל מדיכאון ברמות שונות ולא תמיד צריך להיכנס לפאניקה. כלומר, אפילו אם אתם מרגישים לרגע שהדברים לא בשליטה שלכם ואתם מתקשים לראות את האור זה עדיין לא אומר שאתם סובלים מדיכאון קליני ברמה כזו או אחרת. לכן למעשה ההמלצה הכי טובה שתוכלו לקבל בנוגע לנושא הזה, היא קודם כל לעבור אבחון אצל איש מקצוע מוביל. מי שלמד את התחום הזה ומכיר אותו על בוריו יוכל לבדוק אתכם ולקבוע על מה בדיוק מדובר ובהתאם לכך ניתן יהיה להחליט מה עושים בנידון.

האם טיפול תרופתי זו האופציה היחידה?

אין ספק שכאשר מדברים על טיפול בדיכאון פעמים רבות מדברים על טיפול תרופתי אך חשוב לדעת שיש לכך גם כמה חסרונות כמו:

  1. לוקח זמן עד שמתאימים למטופל את מינון התרופות
  2. יש לתרופות הללו השפעות לוואי
  3. יש מגוון רחב של תרופות אפשרויות ולא לכל אחד תתאים אותה תרופה

לכן חשוב לזכור שבתחום של טיפול בדיכאון יש אפשרות גם להיפגש עם פסיכולוג או עם פסיכיאטר ולנסות, בעזרת שיחות, לשנות את כיוון החשיבה, את אופן החשיבה וכך את האווירה הכללית כולה.

איך לבחור איפה לעבור את הטיפול?

בין אם אתם מעוניינים לעבור טיפול שכולל תרופות ובין אם אתם מעדיפים את האופציה של פגישות אישיות עם פסיכולוג, חשוב מאוד לבדוק לאיפה אתם פונים. יש שרלטנים בכל תחום ולא על כל מי שמציג את עצמו כאיש מקצוע מוביל נוכל לסמוך. אין ספק שאחד מהקריטריונים הכי חשובים שכדאי להתייחס אליהם כשמחפשים איש מקצוע שיעזור לכם עם הדיכאון זו שאלת הניסיון שלו. האם מדובר על אדם שיש לו ניסיון רב? או שאולי מדובר על מישהו שרק עכשיו סיים את הלימודים המקצועיים שלו בתחום? קחו בחשבון את הנתונים השונים וכך תוכלו לבחור אל מי אתם פונים וממי אתם רוצים לקבל עזרה.

ביטוח בריאות בעיות רפואיות בריאות הנפש דיאטה ותזונה הריון וילדים וטרינר כושר וספורט כללי לימודי רפואה מוצרי רפואה ובריאות רפואה אסתטית רפואה כירורגית ופנימית רפואה משלימה רפואת עיניים רפואת שיניים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
ספורט בהריון: מותר או אסור?
נשים רבות שעושות ספורט ומתעמלות באופן קבוע עומדות בפני דילמה כאשר הן נכנסות להריון: האם מותר להמשיך...
קרא עוד »
יול 22, 2019
מרכז אסתטיקה רב תחומי בתל אביב – TLV מדיקל סנטר
אסתטיקה משחקת תפקיד משמעותי בחייהם של אנשים רבים. למראה הפיזי שלנו יכולה להיות השפעה עמוקה על ההערכה...
קרא עוד »
אפר 30, 2023
מכשיר מיקרונידילינג
מכשיר Microneedling הוא מכשיר כף יד קטן שניתן להשתמש בו כדי לספק הזרקות מבוקרות ברמה נמוכה של חומרים שונים...
קרא עוד »
אוק 23, 2022